Nyní se však ke kritice přidávají také obyvatelé okolních ulic, do nichž je přesměrována doprava. Například v ulici 28. října se tak musejí smířit namísto požadovaného zjednosměrnění s dočasnou přítomností autobusů.

„Přišlo mi poměrně vtipné, když jsme dostali do schránky dopisy, kde nás město žádalo, abychom neparkovali na okraji vozovky kvůli zachování šíře šesti metrů pro obousměrný provoz. Jak tady ale všichni víme, i prázdná silnice má stěží metrů pět,“ poukazovala na nevyhovující stav silnice v historické zástavbě města Sabina Běhůnková, která v ulici bydlí.

Místostarosta Vrána: Prostě to musíme vydržet

Ke kritickým hlasům se přidala také místní Stanislava Chernelová. „Už delší dobu chceme po městu, aby z naší ulice udělalo jednosměrku. Sousedi tady beztak parkují u krajnice a poté se dvě auta těžce vyhýbají. Namísto toho se musíme smířit s dočasným zhuštěným provozem, který nově doplňují autobusy. Zajímalo by mě, jak se budou vyhýbat s nákladním autem,“ kroutila hlavou.

Dočasné komplikace s dopravou v ulici 28. října vnímá také místostarosta Uherského Brodu Petr Vrána, který tam sám bydlí. „Je třeba chvíli tento dočasný stav vydržet, jiné řešení jednoduše nebylo možné. Na druhou stranu chci všechny uklidnit, protože jakmile skončí stavební práce na kruhovém objezdu, má město v plánu zjednosměrnit celou naši oblast i s přilehlými ulicemi,“ poodkryl další plány Uherského Brodu.

Vedlejší ulice je ještě užší

To ostatně potvrdil také místostarosta Uherského Brodu Jan Hrdy, který za dopravu ve městě zodpovídá. „Skutečně jiná možnost nebyla možná. Hlavní přesměrování vede do ulice Na Chmelnici, ta je dostatečně kapacitní. Některé autobusové spoje pak opravdu musí vést po ulici 28. října, neboť její alternativa, ulice Na Výsluní, je ještě užší,“ vysvětlil a zároveň dodal, že zjednosměrnění ulice bylo už dříve odhlasováno a schváleno v městském generelu dopravy. „Vlastně čekáme pouze a jen na dostavbu kruhového objezdu, abychom ulici mohli ještě využít jako náhradní trasu. Pak ale už nic nebude bránit tomu, aby nejenom z ní, ale z celé oblasti uliček napojené na páteřní spoj Na Dlouhých vznikly jednosměrky,“ konstatoval Jan Hrdý.

Problém s průjezdem ulice by navíc podle jeho slov neměl vznikat. „Pokud vím, tak je tam už dnes zakázán vjezd vozidel nad tři a půl tuny, takže by místní neměli na komunikacích potkat kamion či těžší dopravu. Jestliže k tomu dochází, mohou celou věc nahlásit na městskou policii,“ vyzval obyvatele Jan Hrdý.

Ta však mimo kontroly spojené s neoprávněným parkováním poblíž krajnice do ulice 28. října nevyjížděla. „V současnosti se staráme o průjezdnost ulice tak, že kontrolujeme, zdali obyvatelé neparkují na krajích vozovky. Jinak však do ulice nevyjíždíme a zatím jsme nemuseli nikoho pokutovat ani za stání ani za vjezd těžší techniky do těchto míst,“ dodal velitel tamní městské policie Radek Šustek.