„Už mojí tetě, která vůbec první funkční období po revoluci dělala starostku v Huštěnovicích, představovali projektanti mapu toho, kde dálnice povede. Jsme tak před začátkem stavby, o níž se u nás mluví už minimálně pětadvacet let,“ okomentoval starosta Starého Města Josef Bazala poslední posun v realizaci jedné z částí dálnice, která má ve své celé délce propojit Olomouc s Přerovem, Hulínem a Břeclaví, kde nakonec bude navazovat na dálnici D2 směrem na Slovensko či Brno.

Po její výstavbě přitom už roky volají především menší obce na Slovácku, které jsou zatím jedinou spojnicí mezi Napajedly a Starým Městem. V Babicích či Huštěnovicích musejí neustále řešit narůstající problémy s houstnoucí dopravou.

„Vydání stavebního povolení pro nás už opravdu něco znamená, nicméně uvěřím tomu až ve chvíli, kdy se opravdu začne kopat,“ přiznala starostka Babic Martina Horňáková. Největší problémy tam mají místní, kteří bydlí v blízkosti u hlavní silnice.

„Doprava je velmi hustá, navíc je čím dál více komplikované přejít cestu pro pěší. Přestože jsme pomohli obyvatelům světelným semaforem, největší změny se určitě dočkají až vybudováním dálnice,“ podotkla Martina Horňáková.

Výhodou úseku D55 Staré Město – Babice má být také jeho samostatná funkčnost na jedné straně s mimoúrovňovou křižovatkou Babice a na druhé propojením dálnice s komunikací I/50 s názvem Staré Město – jih.

„Zpracováváme již dokumentaci stavby, na jejímž základě budeme soutěžit jejího zhotovitele,“ upřesnil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Studecký. Osmikilometrový úsek má na jednom konci pokračovat do Moravského Písku, jeho druhý konec pak naváže na spoj Babic s Napajedly.

„Mezi Starým Městem a Moravským Pískem předpokládáme zahájení stavby v roce 2021 a její konec po třech letech. Mezi Napajedly a Babicemi se začne nejdříve v roce 2023,“ dodal Jan Studecký. Nejdále se tedy postupuje právě mezi Starým Městem a Babicemi. Lhůta pro podání připomínek stavebního povolení přitom končí už 24. června.