„Pohyb obyvatel mezi obcemi je hodně velký, ať už jsou to školáci či dospělí, kteří jezdí za prací. Se stezkou přibude další možnost dopravy, protože po stávající vozovce se lidé na kole báli jezdit,“ přiblížil účel zamýšlené stavby brodský místostarosta Pavel Josefík, podle kterého komunikace najde hojné využití i mezi turisty. Zahájení stavebního řízení dlouho brzdil komplikovaný odkup dotčených pozemků. Ten ale nivničtí radní vyřešili šalamounsky.

„Rozhodli jsme se, že stezku povedeme po levé straně silnice směrem z Brodu. Bude tedy ležet na obecních pozemcích, takže problematický odkup nemusíme řešit. Byl bych taky rád, kdyby se nám podařilo cestu otevřít do konce příštího roku,“ upřesnil nivnický starosta Jiří Bršlica.

Dořešit se podle něj musí ještě povrch komunikace. Původně plánovaný asfalt by totiž mohl nahradit unikátní cementobeton, který před časem jako první v republice zvolili radní ve Starém Městě. „Tato varianta se mi zamlouvá. Životnost stezky by se výrazně zvýšila a cena by stoupla pouze o několik procent,“ zdůraznil Bršlica.

Otázkou však zůstává, jaké bude financování stavby. Výši nákladů si zástupci obcí zatím netroufají odhadovat. O možnostech získání dotací mají však jasno.
„Určitě zkusíme zaslat žádosti na Státní fond dopravní infrastruktury. Nabízí se ale také několik podpůrných programů Evropské unie,“ prozradil brodský místostarosta Josefík.