Jedna taková spojuje Šumice s městkou částí Uherského Brodu Újezdcem. Kvůli tomu, že její trasa končí několik set metrů před obcí, jsou cyklisté nuceni využívat velmi frekventovanou silnici č. 490, spojující Uherský Brod s Luhačovicemi.

Čtěte více: Související články

Nebezpečný je pro cyklisty především úsek, který musí absolvovat po zmíněné komunikaci, ale také křižovatka, z níž je možné sjet či najet na již hotovou cyklotrasu. Nebezpečnost těchto míst lze doložit na případu smrtelné nehody cyklisty, která se tam stala na začátku června loňského roku.
„Ano, je to špatné místo a doplatil na něj i jeden z našich občanů,“ připomněl starosta Šumic Josef Bartoš. „Cyklistu odbočujícího na křižovatce před Újezdcem tehdy srazil řidič, který porušil zákaz předjíždění a navíc výrazně překročil maximální dovolenou rychlost,“ upřesnila mluvčí uherskohradišťské policie Jitka Zámečníková.

Hlavním aktérem je nyní město Uherský Brod, které hledá klíč k řešení vzniklého problému. „V případě, že bychom trasu cyklostezky vedli společně s komunikací č. 490, bude největší problém v překonání železniční tratě vedoucí z Újezdce do Luhačovic. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) by po nás totiž požadovala vybudování chráněného železničního přejezdu a především kompletní uhrazení nemalých nákladů na jeho výstavbu,“ nastínila Dagmar Braunerová z odboru investic uherskobrodské radnice. Dodala, že pokud by nedošlo k dohodě se SŽDC, jsou připraveny také dvě alternativní trasy, kudy by mohli v budoucnu cyklisté bezpečně dojet ke stávající stezce vedoucí do Šumic.

„První počítá s vybudováním jednoduššího, takzvaného chodníkového přejezdu. Druhá varianta by sice využila nedaleký zabezpečený přejezd, ale bylo by potřeba postavit novou lávku přes Olšavu. Každopádně v tomto okamžiku jsou všechny návrhy teprve ve fázi studie,“ osvětlila Braunerová.
Snaha řešit tuto situaci existuje i na straně kraje. „V současnosti připravujeme dokumentaci k rekonstrukci silnice č. 490. V tomto ohledu se snažíme činnost koordinovat jak s požadavky města Uherský Brod, tak s mikroregionem Uherskobrodsko, aby bylo nalezeno nejlepší řešení tohoto úseku cyklostezky,“ uvedl mluvčí krajského úřadu Patrik Kamas.

Občané však současný stav vnímají jako značně nepřijatelný. „Byl jsem velmi nemile překvapen, že tolik propagovaná a oslavovaná stezka spojující Újezdec se Šumicemi do Újezdce vůbec nevede, ale končí stovky metrů před ním, navíc na rušné silnici. Kdo nechce po rušné silnici, může se vydat pro změnu po prudké a vymleté polní cestě,“ komentoval stav cyklotrasy Jaroslav Novák ze Šumic.

Cyklostezky na Slovácku: čtěte ZDE