„Nemůžeme otálet, cyklisté musí z frekventované silnice pryč,“ tvrdí první muž staroměstské radnice Josef Bazala. „Původně jsme chtěli vést stezku za železničním podjezdem, a to kaskádovitě vzhůru svahem na stávající cestu. Nepodařilo se nám však dosud jeden pozemek vykoupit,“ popsal patovou situaci Bazala.

Cyklisté podle nových plánů pojedou až k odbočce do areálu Slezanu po chodníku. Součástí nové varianty bude jeho úprava, a to pro potřeby jak chodců, tak i cyklistů. Práce na rekonstrukci chodníku plánují staroměstští představitelé na příští rok.

Vznikne spojnice mezi Slezanem a Zlechovem

Letos je hlavní částí projektu vybudování spojnice mezi starou silnicí ke Slezanu a Zlechovem. Okolními poli má do začátku listopadu vést 463 metrů dlouhá a 2,5 metru široká asfaltová cesta.

Radnice se při investici ve výši bezmála 2,5 milionu korun neobejde bez dotace. Starosta Bazala věří, že získá 1,5 milionu ze Státního fondu dopravní infrastruktury. „Budou to dobře investované peníze. Ta silnice tam svádí k rychlé jízdě. Je to hodně nepříjemné, jezdím tudy ke známým do Zlechova,“ popsal své zkušenosti padesátiletý cyklista Josef Malý z Uherského Hradiště.

Snahy dostat cyklisty z frekventované silnice vítají i uherskohradišťští policisté. „Je to opravdu velmi zapotřebí. Čím dříve zde bude stezka, tím lépe. I jako cyklistka můžu říct, že jízda po této silnici je velmi nepříjemná a nebezpečná,“ poznamenala uherskohradišťská policejní mluvčí Jitka Zámečníková.

Na silnici I/50 nedaleko odbočky na Zlechov v roce 2004 zemřela starší cyklistka při ranní cestě do práce. Osudným se jí stal střet s osobním autem, které řídila dvaadvacetiletá žena.