Nová trasa by měla do konce roku spojit západní část města se sousedním Zlechovem. Komunikace odkloní pohyb cyklistů z úseku hlavní silnice I/55, na kterém v minulosti zahynuli čtyři lidé.
„Stezka povede ze Starého Města po stávajícím chodníku pod železnicí skoro nakonec příjezdové cesty k závodu Slezan za městem. Odtamtud začneme stavět asi kilometrovou komunikaci k okraji Zlechova,“ upřesnil budoucí polohu trasy Bazala.
Rozhodovat se ale ještě bude o povrchu stezky. Možnosti tvoří klasický asfalt i unikátní cementobeton, který staroměstští radní zvolili jako první v republice na stavbu cyklotrasy do Kostelan nad Moravou. „Necháme si nacenit obě varianty a jednu vybereme. Státní dotace, kterou snad dostaneme, by měla každopádně pokrýt šedesát procent investice. Zbytek doplatíme z rozpočtu města,“ dodal starosta.
Zástupci Zlechova dali menší část komunikace na svém území vybudovat už v minulém roce. S propojením obcí podle tamního starosty Antonína Halody odpadne především nebezpečí, které hrozilo lidem při přejíždění po hlavní silnici I/55. „V minulosti tam po dopravních nehodách přišli o život čtyři lidé. Stezka tak bez pochyby k bezpečnosti cyklistů výrazně přispěje,“ míní Haloda.
Novou trasu nadšeně vítají i turisté, kterým na Slovácku vzniká doslova ráj cestování na kole. „Je skvělé, že vznikají další a další stezky. Člověk po nich může projet velkou část Hradišťska. Konkrétně cesta do Zlechova vytvoří chybějící základ trasy na hrad Buchlov,“ poznamenal Vít Hladník z Uherského Hradiště.
Spojnice také dokončí síť stezek, které začali staroměstští radní budovat před několika lety. Po úspěšném propojení s Velehradem, Huštěnovicemi a Kostelany nad Moravou tak bude z centra mikroregionu Staroměstsko cyklistům chybět cesta pouze do Jalubí. „Zatím ji neplánujeme. Uvidíme ale, jestli něco v budoucnu s jalubskými radními vymyslíme,“ poznamenal starosta Bazala.