Realizaci těchto plánů totiž doposud bránila skutečnost, že se trasa budoucí cyklostezky v jednom úseku křížila s manipulačním prostorem plavební komory, což Povodí Moravy nemohlo z bezpečnostních důvodů akceptovat. celý článek ZDE

„Podařilo se najít řešení jak přivést cyklostezku pod most a přitom zachovat potřebný manipulační prostor kolem komory a příjezdové cesty,“ uvedl provozní náměstek Povodí Moravy Závodu střední Morava Jiří Barouš, podle něhož má vést stezka pod mostem, ale v těsné blízkosti chodníku. „Cyklisté se tak vyhnou přejíždění přes frekventovanou silnici a dostanou se bezpečně na stezku mířící k Huštěnovicím,“ poznamenal staroměstský starosta Josef Bazala.

Po březích řeky Moravy a Baťova kanálu již vedou desítky kilometrů stezek pro cyklisty. V současné době mají staroměstští radní v ruce již prakticky hotový projekt další trasy, která má spojit cyklostezku podél železniční trati se stezkou na Huštěnovice a Babice. Další kratší úseky mají spojit jednotlivé stezky mezi sebou. Na stavbu v ceně přibližně osm milionů korun však chtějí Staroměšťané získat ze Státního fondu dopravní infrastruktury až šedesátiprocentní dotaci. V případě úspěchu by měli stavbaři začít budovat novou cyklospojnici už koncem příštího léta.

Cyklostezky se nemohou dočkat především místní cyklisté. „Je dobré, když vás cyklostezka někam dovede, ale pokud má i několik přerušení, už to není ono. Je jen otázkou, kdo se za několik let postará o jejich opravy,“ dodal před časem k projektu Martin Zpěvák ze Starého Města.

VŠE o cyklostezkách na Slovácku ZDE