Komunikace s cementobetonovým povrchem byla sice hotova již na sklonku minulého roku, k jejímu finálnímu dokončení však chyběly terénní úpravy. Obavy řidičů o bezpečnost cyklistů v místě protnutí silnice druhé třídy cyklostezkou, které se zpočátku objevily, jsou podle brodského místostarosty Pavla Josefíka liché. „Pro bezpečnost provozu jsme podle mého názoru udělali maximum. Jízda na silnici je v úseku jejího protnutí stezkou omezena na sedmdesát kilometrů v hodině. Umístili jsme tam také informační měřiče rychlosti. Cyklisté a bruslaři mají navíc možnost se u přejezdu opřít o zábradlí, které jsme tam nechali instalovat,“ prozradil Josefík. Brodská část má podle jeho slov funkční také osvětlení. Nivnický úsek však stále ještě čeká na dokončení osvětlení, které je netradičně solárního typu.

Za netradiční je označovaný také cementobetonový povrch, vytvořený podobnou technologií, jaká se používá při výstavbě dálnic. „Cementobetonový povrch je šetrný k životnímu prostředí a díky svým vlastnostem mimořádně spolehlivý při minimálních nákladech na údržbu. Jeho světlá barva se podílí na tom, že při vysokých letních teplotách z něj teplo nesálá a je lépe vidět i za šera,“ prozradil Jaroslav Bartoš, stavbyvedoucí společnosti, která se na zbudování cyklostezky podílela. Její životnost může podle něj dosáhnout až 50 let.

Lidé, kteří se jízdě na kole věnují často, mu většinou dávají za pravdu. „Už na první pohled je patrné, že vydrží déle než asfaltová. Ta podle mých zkušeností časem rozpraská a pak je doslova životu nebezpečná,“ přiznala vášnivá cyklistka Milena Marešová. Nový povrch už přilákal také spoustu rekreačních cyklistů a in-line bruslařů. „Cyklisté a zvláště bruslaři jsou nadšení, proto jsme rádi, že jsme se nakonec rozhodli právě pro betonový povrch,“ konstatoval také starosta Nivnice Jiří Bršlica, podle něhož by se nová cyklotrasa mohla stát lákadlem i pro turisty, kteří vyráží do okolních Bílých Karpat.

Náklady na stavbu

Náklady na stavbu komunikace se nakonec vyšplhaly k 18 milionům korun. Ze Státního fondu dopravní infrastruktury činily téměř osm milionů. Uherský Brod investoval z rozpočtu města necelých pět milionů. Nivnici cyklo〜stezka přišla na více než pět milionů. ⋌Pavel Josefík
Cyklostezky na Slovácku: čtěte ZDE