Cyklostezky na Slovácku čtěte ZDE
„Městem se prakticky nedá projet bez toho, aniž byste neporušil předpisy nebo nenarazil na strážníka. A denně objíždět centrum, při cestě do práce a z práce, to se mi nechce. Dvakrát jsem za průjezd pěší zónou dostal pokutu, a tak už raději v podobných místech sesedám z kola,“ podělil se o svou zkušenost dvaapadesátiletý Uherskohradišťan Jaroslav Křapa.

Zástupci Uherského Hradiště tento a další požadavky z veřejného fóra v těchto dnech vyhodnotili a chtějí v mnoha ohledech zjednat nápravu. Cyklistům, kteří by stáli o speciální „průtah“ městem ale vzkazují – na nic podobného nečekejte! Více vysvětlil místostarosta města Květoslav Tichavský.

„Usilujeme spíše o to, aby centrum města bylo bezpečným místem pro pěší, nikoliv pro cyklisty. Proto s vyčleněním trasy či výstavbou cyklostezky, která by protnula město nepočítáme, a to ani v budoucnu,“ sdělil novinářům na tiskové konferenci.

Městští strážníci při svých pochůzkách centrem města napomínají a pokutují cyklisty prakticky denně. „Minulý rok jsme uspořádali akci zaměřenou výhradně na cyklisty, kteří projížděli pěšími zónami. Během zhruba hodinové akce jsme zastavili dvaatřicet provinilců, z nichž patnácti jsme udělili pokutu. Pokud se tento nešvar bude ve větší míře v pěších zónách objevovat i letos, nevylučuji, že podobnou akci znovu nezopakujeme,“ varuje zástupce velitele hradišťských strážníků Vlastimil Pauřík. Ten, stejně jako místostarosta Tichavský, považuje nápad na zřízení cyklistické stezky napříč městem za nesmyslný.
„Taková stezka by spíše mohla vést například po okrajích města. Věřím, že by podobný obchvat cyklisté využívali,“ předestřel svou vizi Pauřík.

Kromě průjezdu městem cyklisté na fóru požadovali propojení Uherského Hradiště s Kunovicemi a řešili úskalí cyklodopravy v parku ve Smetanových Sadech. Další diskuse vedli se zástupci města na téma rozšíření Sokolovské ulice a dalších silničních úseků ve městě, neukázněnosti cyklistů, možnosti dopravního značení a některé další.

Připravované změny v „cyklodopravě“ souvisí se změnami legislativy, které v současné době projednávají zákonodárci. Ty mají usnadnit především projektantům řešení některých technických záležitostí, kdy je nutné řešit pohyb cyklistů v dopravním prostoru spolu s vozidly. „Jedná se například o pohyb cyklistů v protisměru na jednosměrných komunikacích, zřizování víceúčelových jízdních pruhů, užívání piktogramů cyklistů na vozovce (piktogramový koridor), sdružení přechodů pro chodce a přejezdů pro cyklisty, a další. „Jestliže vejde navrhovaná legislativní úprava v platnost, bude možné se aplikací nových prvků zabývat i v podmínkách Uherského Hradiště, například v projektové přípravě nových úseků cyklostezek,“ vysvětlil Radim Šupka z odboru dopravy hradišťského městského úřadu.