Kromě turistů to potvrdil i provozní náměstek hradišťského závodu Povodí Moravy Jiří Barouš. Ten ale tvrdí, že firma dá neprodleně po skončení prací stezku i okolí do pořádku.

„Jeli jsme se o víkendu s mužem projet na kolech a nevěřili jsme vlastním očím. Stezka byla celá od hlíny a rozježděná od pásáků. Loni ji otvírali a letos už je poničená. Přijde mi to jako vyhozené peníze za její stavbu,“ míní Petra Mráčková z Uherského Hradiště, ke které se přidává i řada dalších cyklistů.
Turistům není jasné, proč se správce „baťáku“ rozhodnul pro opravu krátce po vybudování nové stezky, a ne předtím. „Plavební kanál jsme nikdy nespravovali, protože se nevyužíval. Nyní jsou ale opravy nezbytně nutné. Potřebné dotace se nám ale podařilo získat až teď. Pro letošní rok činí přibližně čtyři miliony korun,“ uvedl Jiří Barouš z Povodí Moravy.

Do týdne by podle něj měli pracovníci úpravy v úseku od Babic po Spytihněv dokončit. Na podzim ovšem „nastoupí“ na další úsek břehu, který se zřejmě také nevyhne poškození.

Smlouva s najatou firmou ale pro klid cyklistů obsahuje podmínku, díky které nebudou muset za deště jezdit po bahnitém tankodromu namísto upravené stezky.

„Neprodleně po skončení prací a předání stavby musí dát firma do pořádku vše, co technikou poškodila,“ ubezpečil Barouš.

Manipulaci s těžkou technikou krátce po dokončení cyklostezky považuje za nešťastnou i babický starosta Miloslav Maňásek. Úpravy břehů ale přesto schvaluje. „Je to škoda. Ideální by bylo, kdyby se první sehnaly peníze na opravu břehů a pak na cyklostezku. To je ale vždycky jenom zbožné přání. Realita bývá trošku jiná,“ podotkl Maňásek.

Lidé by podle něj byli možná raději, kdyby se kanál nespravoval. To by ale mohlo mít vážné následky. „Za dva, za tři nebo za pět let by se hráz mohla někde protrhnout a byla by to opravdu hrůza,“ upozornil první muž babické radnice.

Související článek:

Huštěnovičtí se chtějí napojit na cyklostezku při Baťově kanále

Radní otevřeli cyklostezku kolem Baťova kanálu