Provoz má být zahájen zatím jen ve zkrácené trase Staré Město, železniční stanice – Uherské Hradiště – Kunovice, Petříkovec a zpět.

„Spouštíme zcela novou linku, která v pracovní dny i o víkendu propojí každou půlhodinu zmíněná města, doplní místní MHD a umožní cestujícím lepší napojení na důležitá vlaková spojení ve Starém Městě,“ uvedl za společnost Koordinátor veřejné dopravy (KOVED) Zlínského kraje Jan Malý.

V budoucnu, až bude spuštěn nový systém MHD v Uherské Hradišti, Zlínský kraj plánuje prodloužení některých spojů linky z centra Kunovic přes Lidickou ulici až do Míkovic a v jednání je i další pokračování až do Vések a Sadů.

Sto třicet hasičů, turistů a občanů se zúčastnilo 30. ročníku Pochodu za Pavlem Vávrou
Hasiči putovali za Pavlem Vávrou s medailemi na krku

„Linka bude v provozu v pracovní dny od 5.00 do 22.30 a po celou dobu nabídne cestujícím třicetiminutový interval v obou směrech. O víkendech a svátcích bude v provozu od 6.30 do 22.00 s třicetiminutovým intervalem po většinu dne,“ dodává jednatel KOVED Martin Štětkář.

Na území Uherského Hradiště podle něj linka propojí místa, mezi nimiž dosud chyběla přímá obsluha veřejnou dopravou. Konkrétně půjde o zastávky Svatojiřské nábřeží; Stará Tenice; železniční stanice; Kollárova (nově vybudovaná zastávka ve směru do Kunovic); Jiřího z Poděbrad (ve směru z Kunovic); zastávka Boženy Němcové na třídě M. Malinovského (ve směru do Kunovic); Smetanovy sady (ve směru z Kunovic) a garáže ČSAD.

Na linku budou nasazeny nové třídveřové nízkopodlažní autobusy. Úplnou novinkou bude možnost nástupu všemi dveřmi v případě, že cestující už má platnou jízdenku: buď jednotlivou přestupní jízdenku pro souměstí z předchozího autobusu (nástup do vozidla linky 300 musí proběhnout před časem uvedeným na jízdence jako „přestup do“), nebo výhodnou předplatní časovou jízdenku pro zónu 500 Integrované dopravy Zlínského kraje.

Díky plné tarifní integraci mezi MHD a krajskou dopravou, která funguje od loňského července, bude na lince platit stejný tarif jako v MHD nebo na jiných autobusových linkách IDZK uvnitř souměstí. Jedna jízda s možností přestupu do 45 minut stojí 15 korun, slevněná 7 korun. Na lince však nebude, stejně jako na jiných krajských linkách, platit jízdné zdarma u osob nad 70 let. Alternativou je seniorská jízdenka za 7 korun.

„Důležité je, že mě autobus přiveze z vlakového nádraží ve Starém Městě do Kunovic a zpátky,“ poznamenala Anna Pohludková, která má v plánu spoj využívat při svých cestách ze severní Moravy ke známým do Kunovic.

Vizualizace spalovny odpadů v Mařaticích.
Nůž na krku: budoucí spalovna odpadů v Mařaticích musí dodržet 17 podmínek

V případě, že před nástupem cestující nemá platnou jízdenku, prodá mu ji řidič za hotovost, ale platit lze i bankovní kartou nebo kartou Zetka. Pro lepší komfort dovybaví dopravce v průběhu dubna vozidla na lince 300 i jízdenkovými automaty u prostředních dveří, které umožní nákup jízdenky bankovní kartou.

Nádraží ve Starém Městě nabízí spojení Uherskohradišťska se zbytkem kraje i významnou částí střední Evropy. Paradoxně ale cesta na nádraží trvala někdy cestujícím déle než samotná jízda vlakem. Jízdní řád linky 300 je nastaven tak, aby právě ve Starém Městě navazovaly autobusy na příjezdy i odjezdy osobních vlaků Břeclav – Přerov (S9), rychlíků Brno – Břeclav – Olomouc (Moravany R13) a rychlíků Luhačovice – Praha (Slovácké expresy R18).

„Díky spolupráci s krajem se podařilo zřídit linku, která propojí srdce Slovácka se zbytkem naší aglomerace v dosud nevídané kvalitě a rozsahu. A díky návaznosti na vlaky budou mít obyvatelé Uherského Hradiště snazší cestování do světa,“ slíbil starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha.