Ten, po složitých jednáních s vedením ČSAD BUS dosáhl mimořádného úspěchu, když jeho studii zástupci dopravce i hradišťské radnice probádali a vyslyšeli některé z jeho doporučení. „Zavedli automatické hlášení zastávek přímo v autobusech, nebo rozmístili na zastávky schémata tras pouliček. Bohužel, v červnu všechna schémata ze zastávek zmizela a také hlášení buď úplně skončila nebo je řidiči ztišili natolik, že jsou naprosto nesrozumitelná," postěžoval si Jan Kolařík, který se žádostí o vysvětlení písemně kontaktoval vedení ČSD BUS. „Bohužel jsem se žádné odpovědi nedočkal," dodal Jan Kolařík.

Absenci schémat postřehl i Miloslav Zapletal z Uherského Hradiště. „Tato schémata jsou přitom možná víc užitečná, než by se na první pohled mohlo zdát. Prakticky denně zaznamenávám situace, kdy se cestující ještě před příjezdem autobusu ptá lidí na zastávce linky na sídliště Východ, kudy poulička pojede. Zda kolem garáží ČSAD nebo okolo zimního stadionu.Ze schémat by lidé tuto informaci zřejmě vyčetli velmi snadno," konstatoval Miloslav Zapletal.

Zástupce ředitele pro autobusovou dopravu společnosti ČSAD BUS Ivan Kallus uvedl, že schémata odstranili pracovníci firmy před několika týdny, v době úpravy jízdních řádů. Připouští však, že pokud byla schémata u zastávek umístěna, mělo by ČSAD BUS tuto novinku i nadále podporovat. „Šetřením jsem zjistil, že k odstranění schémat došlo kvůli jejich nedostatku v listinné podobě v době obnovy aktuálních dopravních informací. Touto situací se v současné době zabýváme," sdělil Ivan Kallus. Uvedl, že zvukové hlášení o zastávkách v autobusech je i nadále v provozu. „V různých typech autobusů vhledem ke konstrukci nastavení hlasitosti poslechu, může být zvuková úroveň hlasitosti různá. V některých případech ji mohou ovlivnit i řidiči. Ti jsou o funkčnosti zařízení informováni s tím že jeho využívání je jejich povinností," připomněl Ivan Kallus. Dodal, že vedení ČSAD BUS zaznamenali i připomínky cestujících, že hlášení zastávek je příliš hlasité a působí rušivě, nebo že je nesrozumitelné. Stěžovatelé navrhovali, aby bylo hlášení bylo namluveno znovu, a to nejlépe vyšším, ženským hlasem. I tuto variantu vedení společnosti v současné době zvažuje.

Jan Kolařík uvedl, že i přes dílčí zlepšení situace v MHD by uvítal řadu dalších změn. „Mohly by například přibýt další zastávky. Pouličky by měly zajíždět a zastavovat například ke staroměstskému Intersparu, u vlakového nádraží, nebo na ulici Sokolovské," dodal Jan Kolařík, který v současné době připravuje rozsáhlou studii, která má pojmenovat slabiny příměstské dopravy mezi Uherským Hradištěm, Starým Městem a Kunovicemi. Studii by měl dokončit zhruba v srpnu a poté ji chce předat vedení ČSAD BUS i představitelům hradišťské radnice.