Na vznik podobného systému ve Zlínském kraji si lidé budou muset ještě několik let počkat. Ředitelka společnosti KOVED Věra Fuksová uvedla, že tarifní napojení na jeden jízdní doklad je plánováno ve vazbě na připravovaná výběrová řízení.

Podle jejích slov by se lidé ve Zlínském kraji mohli funkčního integrovaného dopravního systému dočkat v roce 2018. „Předpokládáme rovněž následné propojení našeho systému s integrovanými dopravními systémy okolních krajů," dodala. Tarifní jízdenku může prozatím občanům nahradit čipová karta, s níž se dá platit jízdné na autobusových linkách a MHD, které zajišťují dopravci ČSAD Vsetín, ČSAD BUS Uherské Hradiště, KRODOS BUS, HOUSACAR a KTS Kroměříž.

Zavedení integrované dopravy by bylo i úsporou času pro cestující. Při přestupech mezi vlaky, autobusy nebo trolejbusy si musí kupovat více jízdenek. „Pocházím z Bojkovic a cestování po Zlínském kraji jsem si užila dostatečně. Je škoda, že třeba cesta od nás do Zlína je realizovatelná nejméně se dvěma přestupy, nějakých 40 kilometrů zabere půldruhé hodiny času," uvedla studentka Masarykovy univerzity v Brně Karolína Peřestá.

Systém ve vedlejším kraji je podle ní jednodušší, levnější a značně pohodlnější. Přepravu v okresních městech Zlínského kraje zajišťují dopravci, kteří jsou smluvně vázáni Zlínským krajem, dopravu organizuje firma Koordinátor veřejné dopravy. Jak systém funguje v sousedním kraji, popsal zástupce ředitele Integrovaného dopravního systému JMK Květoslav Havlík. „Je rozdělen do 162 tarifních zón, podle nichž se odvíjí typ jízdenky a její cena. Je však možné na jednu jízdenku přejet napříč celým krajem několika druhy dopravních prostředků, zónově neomezenou jízdenku limituje jen její tříhodinová doba platnosti," upřesnil Havlík.

LUCIE MARTINÁKOVÁ