Bezpečnostní barevný povrch má snížit náchylnost vozidel ke smyku. „Na dvousetmetrový úsek se použije zhruba osm tun kameniva a šest tun epoxidu. Prvních deset metrů bude vyznačeno červeně, zbylá část přírodní žlutou barvou,“ popsal jednatel realizační firmy Pavel Balcar.

Při dobrých povětrnostních podmínkách by mohly práce na vylepšení vozovky trvat dva dny. „Vše záleží na počasí. Pokud bude vlhký povrch, budou práce trvat o něco déle,“ dodal Balcar.

Vozovka mezi Luhačovicemi a Petrůvkou má už jedenáct let starý povrch, což podle silničářů v tak namáhaném místě značně zhoršovalo protismykové vlastnosti. Dvousetmetrový úsek při vjezdu do lesa spravují silničáři na návrh tamních policistů a luhačovického dopravního odboru.

„Vylepšení stavu komunikace bude stát čtyři sta tisíc korun,“ řekl ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý. Dodal, že místo už je také osazené dopravními značkami, které doporučují za mokra nejvýše čtyřicetikilo­metrovou rychlost.

Úprava povrchu by mohla přispět k větší bezpečnosti i podle policistů. „Zatímco vloni se na úseku dlouhém 2,3 kilometru od křižovatky u Luhačovické přehrady po začátek obce Petrůvka stalo sedm dopravních nehod, letos jich bylo už osmnáct. Ke čtrnácti z nich došlo za mokra,“ hodnotila mluvčí zlínských policistů Jana Bartíková.

Příčinou dopravních nehod bylo podle Bartíkové v devadesáti procentech právě nepřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky.