„Jezdím denně do práce do Zlína a také za rodinou do Bílovic. Pokud se bude cesta na Jarošov opravovat, budu muset jezdit směrem na Staré Město a Otrokovice. Často ale vozím děti k příbuzným do Bílovic, a to i přes týden ráno. Jestli bude na trase semafor, tak to abych si přivstal nejméně o hodinu dřív," plánuje roztrpčeně Radim Josefík z Uherského Hradiště.

Zástupci investora tvrdí, že hlavním cílem oprav nebude rozšíření silnice. „Cestu rozšiřovat nebudeme, protože už prakticky není kam. Hlavním cílem oprav je odvodnění cesty, zejména v úseku na rozhraní Mařatic a Jarošova a další práce. Součástí stavby bude také například úprava dvou stávajících zastávkových pruhů osobní linkové dopravy či obnova svislého i vodorovného značení," vysvětlil provozně technický náměstek Radek Berecka ze společnosti Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK). Poznamenal, že se stavba neobejde bez dočasné a částečné uzávěrky silnice. Provoz tam bude, mimo zimní měsíce, řídit semafor. V zimních měsících, kdy nebude možné v pracích pokračovat, ale bude úsek plně průjezdný.

„Všechna tato opatření budeme ještě projednávat, žádné konkrétní záměry na úpravy provozu zatím ještě neexistují. Pro nákladní vozidla bude pravděpodobně průjezd tímto úsekem zakázán a řidiči těchto aut budou muset využít objížděcích tras," předpokládá Berecka. Podle předběžných plánů dojde k umístění semaforu a tím i zásadnímu zpomalení provozu zřejmě v červnu nebo červenci letošního roku a tato částečná uzávěra potrvá do konce října. Přes zimní měsíce se sice provoz plně obnoví, semafor pak začne fungovat od dubna roku 2014 do dokončení stavby. Stavba v ceně zhruba 59 milionů korun by tedy měla trvat celkem dva roky. Část prací ponese na bedrech i město. „Naším úkolem bude výstavba připojení cest, úprava vinohradského potoka v Mařaticích, který kříží silnici, přeložek veřejného osvětlení, položení chrániček pro osvětlení přechodů pro chodce a další práce," vysvětlil starosta Uherského Hradiště Květoslav Tichavský.