Během cesty ke zdravějšímu životu bude na soutěžící dohlížet uznávaný master trenér a specialista na funkční trénink Petr Peč a výživová poradkyně Kateřina Gálová. „Chceme, aby si všichni vypracovali pozitivní vztah k pohybu a životosprávě. Budeme tady pro ně, mohou se na nás kdykoli obrátit. Pokud budou mít nějaký problém, chci abychom jej spolu vyřešili. Chci, aby pro ně soutěž byla zábava a něco si z ní odnesli," ujistil Petr Peč.

Změna životosprávy a stravovacích návyků je stejně důležitá jako pohyb. Trenéři se vyhýbají slovu dieta, protože zbytečně evokuje hladovění. Jídelníček nelze udělat pro každého stejný. Proto lektoři rozdali dotazníky, kam si mají zapisovat, co během dne jedí. To jim usnadní vytvořit jídelníček každému na míru. „Myslím, že je lepší upravit jídelníček, než vytáhnout ze šuplíku deset uměle vytvořených návrhů," vysvětlila výživová poradkyně Kateřina Gálová.

Trenéři zdůraznili, že jednou za čas si soutěžící mohou dopřát něco dobrého. Ovšem v rozumné míře. „Nemůžeme nikomu vnutit nějaký vykonstruovaný jídelníček a očekávat, že jej odteď budou dodržovat," dodala Kateřina Gálová.

Žádná dieta, ale změna životosprávy

Aby měla životospráva smysl, musejí soutěžící odpovídat upřímně a pravdivě. „Potřebujeme, aby nám opravdu řekli, co jedí. Jinak nám to bude k ničemu. Pokud si po nedělním obědě někdo dá polovinu bábovky, musí to tam napsat. Jedině tak jim pomůžeme změnit zaběhnuté návyky," dodal Petr Peč.

Účastníci projektu Hubneme s Deníkem lektorům vysvětlili, proč se přihlásili a co si od soutěže slibují. Nejčastěji zazněla snaha zhubnout na váze, třeba po rychlém získání kilogramů kvůli sedavému zaměstnání nebo špatnému stravování. Jiní se chtějí dostat do formy, na kterou byli zvyklí kvůli sportování. Jedna ze soutěžících na sebe prozradila, že si chce otestovat svou vlastní pevnou vůli. To trenéři slyšeli rádi.

Cílem není posouzení, kdo shodil absolutně nejvíce kilogramů váhy a centimetrů v pase nebo kdo nabral nejvíce svalů. Muži i ženy různého věku ztrácejí tuk i nabírají svalstvo jiným způsobem. Takové měření by nebylo objektivní, proto musí být procentuální.

Kritériem výhry bude shozený tuk

Také hubnutí není zcela přesný termín. Ve výsledku můžete zhubnout i svaly, což rozhodně není žádoucí. Přesnější je tedy redukce tělesného tuku. A přesně o to v soutěži půjde. Vyhraje ten, kdo shodí nejvíce procent tělesného tuku. Sledovat se budou také centimetry v pase a fyzická zdatnost soutěžících.

Tu si trenéři změřili několika testy. Sedy lehy, kliky, přítahy na speciálním přístroji Gravity a obávaný pětiminutový step test jim prozradil, v jaké formě jejich klienti jsou. „Výsledky testů byly podle očekávání. Někteří nás ale příjemně překvapili. Uvidíme při dalším měření, jak se zlepší," řekl trenér Petr Peč.

Fyzická zdatnost soutěžících by se během tříměsíčního tréninku měla zásadně zvýšit. Účastníci budou mít dostatek příležitostí na své formě pořádně zapracovat. Kromě společných pátečních tréninků se mohou přihlásit na libovolnou dopolední lekci a jeden odpolední trénink v týdnu, aby si vyzkoušeli co nejvíce možných typů cvičení. Je důležité, aby si cvičení rozdělili na celý týden, a ne do jednoho nebo dvou dní a po zbytek týdne se věnovali lenošení. Klíčem k úspěchu je rovnoměrná zátěž a dodržování životosprávy.

Autor: Kamil Polko

Seriál Hubneme s Deníkem najdete v regionálním Deníku každé úterý