„Chceme tímto způsobem propagovat náš dračí sport a zároveň je to také náš malý příspěvek k rozvoji Baťova kanálu," vysvětlil pohnutky vedoucí k uspořádání zajímavé expedice pádlující kapitán Draků z Pryglu Robert Kubíček, jenž tak se svým družstvem dokázal tímto podnikem uskutečnit nejdelší jízdu dračí lodi ve střední Evropě. Na Uherskohradišťsku se brněnské plavidlo zastavilo v Babicích, Starém Městě, Kostelanech nad Moravou a Uherském Ostrohu.

Dračí sport má v České republice asi šestiletou tradici a těší se diváckému zájmu. Vždyť koho by nezaujala velká loď s vyřezanou hlavou draka na přídi a bubeníkem udávajícím tempo jeho pádlujícím kolegům. „Na zastávkách v přístavech se s námi lidé fotí, zajímají se o nás. Baťův kanál nás před čtyřmi lety při naší první jízdě vůbec příjemně překvapil. Jednak lidmi kolem něj, ale i svou podobou. Je to krásná vodní cesta," zdůraznil Robert Kubíček a dodal, že dračí lodě jsou patrně nejkolektivnějším sportem na světě. K co nejlepšímu výsledku je potřeba souhry dvaadvaceti sportovců na palubě, přičemž třeba v takovém fotbale za jeden tým zápolí jen polovina hráčů.

Název družstva je odvozen z brněnského nářečí – hantecu, v němž výraz Prygl označuje Brněnskou přehradu. Jeho historie se začala psát v roce 2006 a na svém kontě již má zapsanou celou řadu úspěchů v kategorii Grand prix, což je výkonnostně prostřední ze tří existujících lig v České republice.

Tou nejnižší je amatérská, kterou si může zkusit úplně každý. Nejoblíbenější jsou v tomto směru různé firemní teambuildingové akce. V prostřední Grand prix již působí pravidelně se scházející týmy, jež se účastní série závodů v moravské nebo české divizi. Patří mezi ně i posádka z Ostrožské Nové Vsi. Celoroční sbírání bodů za dosažené výsledky vrcholí podzimním finále v Račicích. Profesionální tuzemskou soutěží je pak Český pohár. Jeho nejlepší účastníci reprezentují Českou republiku ve světě a vozí domů jednu medaili za druhou. Největších úspěchů dosahují vrcholoví sportovci z Nymburka, Znojma či pražské Slavie.