I tito lidé však budou muset záměru narovnání komunikace nakonec ustoupit.

„Jejich souhlas nebude investor potřebovat. Využijeme institutu věcného břemene. V praxi to znamená, že vlastník pozemku obdrží peníze jako způsob odškodnění a silnici vedoucí přes jeho pozemek bude muset strpět. O pozemek ale nepříjde. Jak vysokou částku za to dostane, ale netuším,“ poznamenal starosta Březolup Petr Kukla.

Podle ředitele Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislava Malého se odkupování pozemku provádí na základě znaleckého posudku. „Majitelé mají nárok na 50 korun za metr čtvereční. V současné době řešíme majetkoprávní vyrovnání s pěti vlastníky, kteří trvají na vyšší ceně,“ informoval Malý. Podle jeho odhadů přijdou investice na úpravu komunikace na 150 milionů korun, část prostředků kraj uhradí z evropských fondů. Po dobu rekonstrukce budou muset řidiči využít objízdnou trasu přes Nedachlebice. Rekonstruovaný úsek pak budou moci lidé využít pravděpodobně od roku 2010.

Opravě úseku mezi Bílovicemi a Březolupy bude předcházet „narovnání“ podobného úseku mezi Březolupy a Šarovy. „Do tří měsíců by mělo být vydáno územní rozhodnutí. Počátkem května příštího roku by pak mohly práce začít a skončí pravděpodobně v listopadu. Otázka případné objízdné trasy v tomto úseku zatím není rozřešena,“ dodal Petr Kukla.

Záměry ředitelství silnic ale nemají jen kladnou odezvu. Například iniciátoři petice se domnívají, že úprava komunikace bude řidiče svádět k vyšším rychlostem. „Jednoznačně se také zvýší dopravní zatížení obce, která se už nyní kvůli hustému provozu stává doslova neobyvatelnou,“ tvrdí iniciátor protestní podpisové akce Karel Dvořáček.