V minulosti bylo největším problémem přesedání v Újezdci, to se po protestech města Bojkovice, cestujících a dalších nakonec podařilo vyřešit a lidé už nemusí mrznout nebo zmokat na nástupišti v Újezdci, přesedají v Uherském Brodě. Podle Anny Mikuláškové z Bojkovic ale mají spoje mezi oběma městy pořád spoustu mezer.

„Nové jízdní řády, které platí od prosince nám nepomohly, jsou to spíše změny k horšímu. V Uherském Brodě musíme třeba čekat déle a když se to vše posčítá, cestujete do Bojkovic téměř hodinu,“ posteskla si Bojkovjanka, která pracuje jako úřednice v Hradišti.

Tříkrálová sbírka 2018 v Uherském Hradišti. oblatní Charita
VIDEO: Tříkrálovou sbírku v Hradišti zahájily tři královny

Její profese a potažmo úřední dny jsou také komplikací. Jízdní řády totiž podle jejích slov nereflektují pracovní dobu.

„Ve středu vyjedu v šest do práce a domů se dostanu až v osm, protože nestihnu dřívější spoje, a to nejsem sama,“ upozornila Anna Mikulášková.

Ve vlaku prý slyší téměř každý den stížnosti. Proto se s dalšími kamarádkami rozhodly, že budou jezdit aspoň některé dny autem.

Další mezery jsou podle jejích slov například ve spojení Kunovic a Bojkovic.

První miminko hradišťského okresu se narodilo v Uherskohradišťské nemocnici 1. 1. 2018 v 16.06 hodin. Adéle Zimčíkové a Petru Zemkovi z Vlčnova se narodil syn Patrik, 49 centimetrů a vážil 3040 gramů..
První miminko hradišťského okresu je budoucí vlčnovský král

Připomínky a podněty lidí sbírá krajský úřad, který lokální spoje u Českých drah objednává.

„Změna nebo zapracování podnětů do jízdního řádu je možná dvakrát ročně, a to na jaře a na podzim,“ upozornila mluvčích Českých drah Monika Bezuchová.

Této možnosti na podzim využilo vedení Bojkovic a poslalo více než stranu připomínek k regionálním spojům.

Objevilo se mezi nimi například zrušení návaznosti rychlíku Šohaj z Prahy, který končil v Brodě a tam lidé jedoucí dále do Bylnice a Bojkovic museli čekat 43 minut na přípoj.

Nechyběly ani připomínky k již zmiňované pracovní době a prodlouženém čase cesty do Bojkovic. Některé z připomínek se podařilo vyřešit, jiné nikoliv.

Nádraží ČD v Uherském Hradišti.Ilustrační foto.
Vlakové nádraží v Hradišti přebudují za 300 milionů

„Došlo k posunům a tím pádem delšímu čekání v Brodě kvůli minutovému posunu vlaků dálkové dopravy a také z důvodů technologických. Museli jsme odjezdy vlaků upravit, aby odpovídaly tomu, jak je dimenzována stanice Uherský Brod. Hlavně aby při přestupu cestujících byla zachována bezpečnost,“ vysvětlila mluvčí Českých drah.

Krajský radní pro dopravu Pavel Botek už před časem uvedl, že zajištění kvalitního spojení mezi Hradištěm a Bojkovicemi negativně ovlivňuje jednokolejná trať a omezené možnosti křižování vlaků osobní dopravy.

Vlak RegioJet. Ilustrační foto.
RegioJet stahuje své vlaky ze Slovácka kvůli dotovaným soupravám