Úplná uzavírka v Luhačovické ulici potrvá čtrnáct dní – od 17. do 31. července

„Objížďka povede pro osobní auta kolem školy po Štefánikově ulici až na Luhačovickou. Nákladní auta ale budou muset jezdit buď přes Luhačovice, nebo Komňu a Rasovou,“ řekla místostarostka Bojkovic Květoslava Ogrodníková.

Přejezd bude pro auta neprůjezdný kvůli rekonstrukci kolejiště, která začala v půlce června a na níž bude navazovat také oprava zabezpečovacího zařízení. Obnova kolejiště je součástí celkové proměny bojkovického nádraží.

„Všechna instalovaná technologická zařízení budou připravena pro možnost jejich následného dálkového ovládání v některé z navazujících staveb,“ uvedl ředitel Stavební správy Olomouc, Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jiří Mlynář.

V těchto dnech prochází změnami i samotné nádraží v Bojkovicích. Jejich součástí je například snížení budovy, odbourání části objektu a také dispoziční změny. „Část nejstarší budovy byla zdemolována a na jejím místě bude stát nový technologický objekt Správy železniční dopravní cesty,“ řekla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová. Navíc bude vybudováno oboustranné nástupiště mezi kolejemi 1 a 3 a jednostranné nástupiště u koleje číslo 5. Nádraží má také získat novou střechu, fasádu, okna i dveře.

Přestavba, která by měla trvat do konce letošního roku, nijak neovlivňuje provoz na nádraží. „Prodej jízdenek je zachován po celou dobu rekonstrukce. Bohužel vzhledem k rozsáhlým opravám nešly zajistit náhradní toalety,“ vzpomněla jediný zádrhel Šubová.

Oprava železniční stanice Bojkovice, včetně rekonstrukce zabezpečovacího zařízení, je zčásti financována Evropskou unií. „Celkové náklady jsou plánovány na víc než dvě stě milionů korun,“ doplnil náměstek ředitele Stavební správy Olomouc, SŽDC Karel Janků.