Informovala o tom Pavlína Straková z Ředitelství vodních cest České republiky.

Pro prodloužení unikátní vodní cesty je nutné vystavět novou plavební komoru v Rohatci a upravit asi 800 metrů koryta kanálu. Komora bude stát v místě, kde se nejjižnější část kanálu spojuje s řekou Moravou. Odtud je to pak již jen kousek do Hodonína.

Ministerstvo životního prostředí již dalo projektu zelenou. Zájem turistů o Baťův kanál stále vzrůstá. Prodloužení vodní trasy do Hodonína dále pomůže v rozvoji turistiky v regionu. „Pro rozvoj rekreační plavby je nezbytné, aby byl Baťův kanál na svém jižním okraji zakončen v turisticky atraktivním místě, a tím je právě Hodonín,“ informoval ředitel vodních cest Miroslav Šefara. Podle něj bylo za uplynulých deset let investováno do obnovy kanálu okolo 110 milionů korun.

Dosud bylo zrekonstruováno šest plavebních komor v kanále. Zmodernizovány jsou v podstatě všechny od nejsevernější části kanálu v Otrokovicích až po Sudoměřice. Ve Strážnici, Petrově, v Babicích a v Uherském Ostrohu byla vybudována nová přístaviště. Moderní přístav bude mít do příštího roku i Hodonín. Počítá se s výstavbou nového přístaviště v otrokovické lokalitě Bahňák. „Obnova kanálu je pro nás naprosto klíčová. Doufáme, že k nám lodě přivezou turisty,“ uvedl hodonínský starosta Lubor Šimeček. Výletní plavidla z města zatím vozí zájemce po řece Moravě do nedaleké Skalice. Hodonínská radnice zakoupila před lety největší výletní loď z nich, jíž je parník Konstancie.

Baťův kanál vznikl za první republiky jako zavlažovací systém pro zemědělce a jako 50 kilometrů dlouhá trasa, po které se převáželo uhlí z Rohatce u Hodonína do Otrokovic. Kanál je pojmenován po známém zlínském podnikateli Janu Antonínovi Baťovi, který byl jedním z autorů celého projektu.

Turistice začal Baťův kanál sloužit v roce 1996, kdy se po něm projelo 5000 lidí. Nyní si ročně malebnou krajinu Hodonínska, Uherskohradišťska a Zlínska prohlédne kolem 50 tisíc turistů. Kanál a přilehlou řeku Moravu brázdí 50 různých plavidel.