Podle ředitele obecně prospěšné společnosti Baťův kanál Vojtěcha Bártka by jich přes zkrácení sezony letos ubýt nemuselo.

„Měsíc nám sice bude chybět, ale věřím, že návštěvníky přilákají nová plavidla," řekl Bártek. Například výletní loď Hollandia pro 60 lidí zajistí nově spojení mezi Uherským Hradištěm a Uherským Ostrohem. Provozovatel Stanislav Hampala nově nasadí i loď pro cyklisty, kteří nechtějí celou trasu podél kanálu projet na kole.

Zkrácení sezony ale provozovatelé vnímají jako citelnou ztrátu. Podle Bártka se v úseku Huštěnovice -Babice přestane jezdit 11. září po hradišťských Slavnostech vína a otevřených památek.

„Úsek Strážnice Veselí nad Moravou bude uzavřen už o týden dříve," dodal Bártek.

Podle něj je opevnění břehů ve špatném stavu a jeho rekonstrukce je nezbytná. Termín zahájení prací byl prý určen po dohodě s Povodím Moravy, které do oprav vodní cesty investuje téměř 25 milionů korun. Oprava je podle Pavla Cenka z Povodí Moravy technicky složitá, proto je potřeba ji zahájit co nejdříve, aby práce nenarušily další sezonu.

Podle Bártka se návštěvníci mohou těšit i na čtyři nové půjčovny lodí, na nové přístavní molo ve Starém Městě, které bude otevřené 29. dubna, a někde i na nové sloupky na elektřinu a vodu. Sezonu 30. dubna zahájí Baťákova regata, sraz desítky velkých výletních lodí v Uherském Hradišti. O den později se uskuteční menší akce téměř v každém přístavišti na trase.

Baťův kanál je turistickým lákadlem, obytné lodě jsou již téměř vyprodané. „Máme obsazeno 80 procent kapacity, volný je jen květen a září," popsal provozovatel půjčovny lodí ve Spytihněvi na Zlínsku Michal Hampala.

„Klasické vodáky ale Baťův kanál neláká kvůli množství motorových lodí, které se na něm prohání," uvedl předseda Vodáckého klubu Kvasice Radek Kahaja.