A Ředitelství vodních cest (ŘVC) chystá i jiné novinky – tři další přístaviště a prodloužení trasy až do Kroměříže a Hodonína.

Kdo se chtěl dřív plavit Baťovým kanálem, musel nastoupit v Napajedlech. Ukotvit loď totiž doposud nebylo v Otrokovicích možné. „Chybělo tam přistávací místo a kvalitní zázemí v podobě sjezdu pro spouštění plavidel na vodu. Díky novému přístavišti je však možné nasednout na loď už v Otrokovicích,“ přiblížil ředitel společnosti Baťův kanál Vojtěch Bártek.

Přístaviště nedaleko Moravní lávky za deset milionů korun tam zbudovalo ŘVC. Kromě vodní turistiky bude sloužit také k vyvazování plavidel a jejich spouštění na vodu. „Molo je vůči hladině vody ve třech výškových úrovních a je bezbariérové,“ popsala mluvčí ŘVC Pavlína Straková.

Novinky čekají také Hradiště a Kostelany

Otrokovická radnice tam také za více než milion korun vybudovala příjezdovou cestu a parkoviště, provedla terénní úpravy a pořídila šest odpočinkových altánků.

Přístaviště v Otrokovicích pochválil i Tomáš Baťa junior, který se na něj v rámci své návštěvy na Prvního máje přijel i se svou manželkou podívat. „Jsem rád, že se tady vodní turistika rozvíjí,“ poznamenal Baťa.

Nová nástupiště vznikají podle slov Strakové jako reakce na zvýšený zájem a požadavky turistů. „Nyní je možné při plavbě Baťovým kanálem po řece Moravě zakotvit v sedmnácti přístavištích a uvažujeme o zbudování dalších tří. Ještě letos se mají stavět nová přistávací místa v Uherském Hradišti, Kostelanech nad Moravou a v Napajedlech,“ prozradila. Dodala, že z toho důvodu uvažuje ŘVC také o prodloužení trasy z Kroměříže přes Otrokovice, Napajedla či Staré Město až do Hodonína. „To bude znamenat vybudování plavební komory u bělovského jezu a v Rohatci u Hodonína,“ upřesnila Straková.

Odemykání plavební sezony a otevření nového přístaviště v Otrokovicích se zúčastnily desítky lidí. Někteří zájemci využili možnosti a vydali se rovnou na třicetiminutovou vyhlídkovou plavbu za symbolickou dvacetikorunu.