Ač pilotován Janem Kopeckým nebude však soutěžit, ale v roli předjezdce (s číslem 0) se bude starat o bezpečnost. „Ta je na prvním místě. Netajíme se však hlavním cílem – a to je pokračovat v testování nového vozu, který by měl koncem roku projít homologací, aby byl připraven k závodům pro příští sezonu,“ vysvětlil šéf Auto Škoda motorsport Michal Hrabánek. „Pokud to bude jen trochu možné, bude se náš pilot snažit vyzkoušet potřebné věci. Dosažené časy nejsou pro nás na Barumce důležité. Spokoje budu, když vůz bez větších problémů a v celku dojede do cíle,“ dodal Hrabánek.

„Pro nás je nesmírně cennou zkušeností možnost vyzkoušet si chování vozu a jeho jednotlivých komponentů v podmínkách reálné soutěže a jednotlivých erzet. Výsledky a poznatky z tohoto testu by nás měli posunout o další kus dopředu na cestě k úspěšné homologaci a následného nasazení do soutěží a to jak na národní tak i mezinárodní úrovni,“ věří nastolenému cíli Hrabánek.

Testování vozu Škoda Fabia Super 2000 bylo oficiálně zahájeno v únoru letošního roku a v rámci více než půlročního testování bylo najeto na pět tisíc kilometrů a vyvinuty a otestovány tři prototypy. Za volantem vozu se vystřídali přední český jezdec Jan Kopecký, rakouský mistr Raimund Baumschlager či finský ex-šampion Sebastian Lindholm. V poslední době přispěl svými zkušenostmi také dvojnásobný mistr světa a ikona rallyového sportu Carlos Sainz.

Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000:
Délka: 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm
Hmotnost: 1150 kg (asfalt), 1200 kg (šotolina)
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, pohon všech čtyř kol
Výkon: okolo 270 koní
Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční
Spojka: AP Racing – 184 mm
Tlumiče: Reiger Racing systém
Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu
Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)
Elektronika: Magneti Marelli

FOTOGALERIE se připravuje