Situace se má ještě zhoršit ve druhé polovině měsíce srpna.

„Na zmiňovaném úseku silničního tahu je snížená rychlost, proto by řidiči měli projíždět se zvýšenou opatrností. Zatím jsme nezaznamenali žádné stížnosti, kdy by někdo poukazoval na nedostatečně zabezpečený průjezd,“ nechal se slyšet Milan Bauka, starosta Bystřice pod Lopeníkem.

Avšak cesta ke slovenským hranicím bude ke konci prázdnin komplikovanější. „Na konci srpna bude z důvodu další výstavby provoz odkloněn jen do jednoho jízdního pruhu a bude jej řídit semafor,“ dodala místostarostka Bánova Marie Fremlová.

Současná přechodná úprava provozu nařizuje snížení rychlosti až na padesát kilometrů v hodině v místě, kde se bude vozovka napojovat na obchvat.

Toto omezení by však nemělo platit po celý den. „Omezující značky by měly být v době stavebního klidu překryty nebo sklopeny, aby byl provoz plynulejší,“ uvedl vedoucí oddělení silničního hospodářství ve Zlíně Ladislav Axler.

Dopravní značení je v kompetenci zhotovitele stavby, který také provádí kontrolu značek. „Orgánem, který osazení značek kontroluje, je město Uherský Brod. Také stavebník, tedy Ředitelství silnic Zlínského kraje, po komunikaci dvakrát do týdne projede a na stavbě má permanentně svůj stavební dozor, který značky taktéž kontroluje,“ doplnil Axler. V době, kdy bude provoz na vozovce upravovat semafor, bude toto omezení podle jeho slov celodenní.

Nepříliš dobrou zkušenost s průjezdem okolo staveniště má padesátiletý řidič z Kroměřížska, který místem projížděl v neděli odpoledne. „Za tu dobu, co stavba trvá, by tam měl podle mého názoru semafor být. Těžko se tudy projíždí,“ uvedl svůj názor motorista, který si nepřál zveřejnit své jméno.

Věc má své pro i proti. V době, kdy technika nepracuje, bývá totiž průjezd volný. „Semafor by k večeru zbytečně zdržoval řidiče, omezení rychlosti je podle mého názoru dostačující,“ řekl jiný šofér Libor Machala.