Objížďka povede přes Suchou Loz a Nivnici nebo Nezdenice.

„Nečekáme však výrazné problémy, jedině s hromadnou dopravou. V neděli navečer totiž odjíždějí studenti do škol,“ informoval starosta Bánova Zbyněk Král. Vedení obce se proto domluvilo s ČSAD.

„Řidiči, kteří budou zajišťovat spoj do Brna a do Zlína, byli o možném zpoždění informováni a počkají v Uherském Brodě na příjezd autobusů z Březové a Starého Hrozenkova,“ pokračoval starosta.

Jak ale upozornil, linky nebudou v době uzavírky obsluhovat zastávku v Jakubovci, takže lidé budou muset využívat pouze hlavní.

Úplná uzavírka čeká Bánov ještě 10. října, termín se však může kvůli počasí posunout. „V tento den se lidé bez problémů dostanou do Uherského Brodu, ale do Suché Loze a Bystřice pod Lopeníkem budou muset volit jinou cestu,“ řekl Král.

I mimo tyto dva víkendy musí řidiči při průjezdu Bánovem počítat s omezením. „Částečná uzavírka s provozem na semafory bude krátkodobě pokračovat až do konce stavby podle aktuální potřeby jako doposud,“ sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic České republiky Nina Ledvinová.

Auta se tak občas hromadí střídavě z obou stran. „Kolony bývají před obcí i na jejím konci, horší bývá situace směrem od Brodu, ale není to nic hrozného,“ míní Stanislav Mařák z Bánova.

Předpokládané zprůjezdnění obchvatu po nové trase silnice I/50 bude na konci listopadu tohoto roku. „Zatím vše nasvědčuje tomu, že tento termín je reálný. Je ale třeba provést na celé trase poslední živičnou vrstvu vozovky a tady z technologických důvodů může hrát roli nevhodné počasí, takže přesný termín zprovoznění neznáme,“ vysvětlila Ledvinová.

Obyvatelé Bánova si tak na konci roku oddechnou. „Těšíme se na to moc. Nyní nám jezdí auta sedm metrů od domu, i když jsme vyměnili okna, kamiony stále cítíme. Novou hlavní silnici ale budeme mít až sedm set metrů za domem,“ těší se Mařák.

Stavba čtyř a půl kilometru dlouhého obchvatu bude stát přibližně půl miliardy korun. Začala na konci roku 2009 a hotová by měla být v první polovině roku 2011.