A to i přesto, že do jejich úklidu investuje radnice ročně téměř tři sta tisíc korun.

„Je to hrůza. Třeba zastávka u školy na Východě nebo ta u ředitelství ČSAD. Člověku se zvedá žaludek, když tam musí stát. Nejenom, že je tam vrstva špíny, ale povalují se tam i salámy, odpadky nebo zvratky. Neviděl jsem už dlouho nikoho, kdo by si na takové zastávce sedl,“ postěžoval si Tomáš Melichárek z Uherského Hradiště, podle kterého je za současného stavu existence zastávek zbytečná.

Všech šedesát hradišťských zastávek patří městu. O úklid se stará společnost HRATES, jejíž pracovníci čistí každé stanoviště jednou za čtrnáct dnů.
„Kritická místa u pivovaru, ČSAD nebo u Mesitu ale čistíme častěji,“ upřesnila vedoucí úseku čištění města společnosti HRATES Dana Nováková.

Za odvedenou prací svých podřízených si stojí. Průběžně navíc město objíždí a čistotu kontroluje. Špatný stav zastávek přikládá hlavně nočnímu vysedávání různých skupinek lidí. „Někam tak můžete jezdit uklízet denně, a přesto bude na zastávce stále nepořádek,“ doplnila Nováková.

Častější úklid by podle ní ale možná celkově pomohl. To ovšem odmítají zástupci města. O změně harmonogramu, který zůstává poslední roky téměř bez úprav, totiž neuvažují. „Jde nám spíše o kvalitní provedení než o zvýšení frekvence. Věříme také ve zlepšení chování obyvatel,“ zmínila mluvčí radnice v Uherském Hradišti Petra Zemčíková.

Do úklidu nechtějí zasahovat ani zástupci hradišťské společnosti ČSAD, jejíž zákazníci zastávky využívají. Na čištění jim chybí pracovníci. „Máme stovky zastávek. Nehledě na finanční náklady ale nemáme na úklid kapacity. Museli bychom kvůli tomu vytvořit nové oddělení,“ poznamenal obchodně-dopravní náměstek generálního ředitele ČSAD Uherské Hradiště Ivan Kallus.

Související článek:

Hnojiště, nebo čekárna?