K události došlo 5. července. „Na zastávce v Uherském Hradišti stálo se mnou asi dalších dvacet lidí. Odjížděl jsem na dovolenou a v Brně jsem měl přestupovat na svozový vůz do Pardubic. Proto pro mě byl včasný příjezd do Brna velmi důležitý,“ popisuje začátek nervydrásajícího zážitku Miloš Kundera ze Starého Města. Spoj ale nepřijel. Miloš Kundera spoj prověřoval předem v jízdním řádu i v oficiální internetové databázi. Všechna následující zjištění cestujícím rovněž naznačovala, že spoj nemá v tento den žádnou výluku. Jeden z cestujících však ostatním tvrdil, že autobus nepojede, protože spoje ve státní svátek se automaticky přesouvají na pondělí.

Pracovník informační kanceláře ČSAD však cestující ubezpečoval, že autobus pojede. Miloš Kundera nakonec požádal svého otce, aby ho do Brna odvezl autem. Další cestující utíkali zjistit možnosti vlakové přepravy, jiní svůj úmysl cestovat do Brna, se skřípěním zubů, vzdali. Jak se v těchto dnech ukázalo, jejich rozezlení bylo namístě. Chybu uznali i vedoucí pracovníci ČSAD Uherské Hradiště. „Cestující jednoznačně měli pravdu v tom smyslu, že spoj označený pouze číslicí 7 (7 = neděle), měl být v neděli 5. července veden. Teorie o přesunu spoje na pondělí 6. července (to je na den pracovního klidu před pracovním dnem) je sice logická, nicméně postrádá oporu v platném jízdním řádu,“ přiznal ředitel společnosti Ivan Kallus. K chybnému vedení spoje došlo, podle jeho slov, kvůli omylu pracovníka dispečinku v Uh.Brodě, který vedení spoje zajistil dle návrhu jízdního řádu linky 800700, který měl platit od 1. července.2009 spo­lu se změnami na linkách 800100 a 800270. Ke změnám mělo dojít v důsledku předjednaného zahájení stavebních prací na silnici III/05019 v úseku mezi Drslavicemi a Havřicemi, ke kterým bylo třeba vytvořit objížďkové jízdní řády. Oprava silnice však byla odložena na pozdější termín, což pracovník dispečinku prý opomněl a řídil se neplatným návrhem jízdního řádu linky. „U předmětného spoje byla zapracována změna vedení na 6. července 2009 . Postup pracovníka dispečinku byl z hlediska přípravných prací před zavedením objížďkových jízdních řádů, z lidského hlediska pochopitelný. To ovšem nemění nic na skutečnosti, že vypravení spojů má být prováděno dle platných jízdních řádů, které slouží k informaci cestujících,“ dodal dále Kallus, který se v písemném vyjádření cestujícím omluvil.

„Už jsem několikrát zažil, že linky nejely. Hlavně se to stává u linek hromadné dopravy. Lidé se ale nesmí divit, že tento stav se opakuje, protože na podobné nešvary málokdy upozorní. Já už si připadám jako notorický stěžovatel. Zpoždění a nejedoucí spoje takřka vždy ohlásím na dispečink a žádám nápravu situace,“ tvrdí rozhodně Jiří Kratěna z Uherského Hradiště.