Podle oslovených obchodníků se však propad cen ojetých vozů v poslední době zpomalil. Zda však začnou brzy opět růst, si zatím netroufají předvídat.

Zlínský deník se u prodejců ojetých automobilů informoval na průměrné loňské a současné ceny pěti bežných typů vozů, vyrobených v roce 2005.

Například Škodu Fabii s obsahem motoru 1,2 bylo ještě před rokem možné pořídit v průměru za sto sedmdesát tisíc.

„U těchto vozů jsme zaznamenali celkem značný pokles, když jejich cena je kvůli jejich nedostatku stále ještě dost vysoká, a to průměrně kolem sto třiceti tisíc,“ uvedl vedoucí výkupu a prodeje luhačovické firmy Autobazar California Petr Bednárik. Dodal, že velmi výrazný pokles byl zaznamenán také u novějšího modelu Škody Octavia 1,9 TDi ambient.

Ten si mohl zájemce ještě před rokem zakoupit přibližně za tři sta tisíc, zatímco teď je jeho cena v průměru o sedmdesát tisíc nižší.

U mnoha obchodníků až o sto tisíc levnější než před rokem je naftový sedan Volkswagen Passat. „V loňském roce jsme tuto řadu prodávali přibližně za čtyři sta tisíc korun a teď je to necelých tři sta,“ sdělil majitel hulínského Auto Stilo Richard Chytil.

Celkem značný cenový skok zaznamenaly bazary i u Fordu Mondeo combi s dieslovým motorem. „Tento typ se dá dnes koupit přibližně za sto devadesát tisíc. Před rokem to bylo asi o čtyřicet víc. Ten pokles je opravdu celkem markantní,“ poznamenal manažer zlínské pobočky firmy AAA auto Vlastimil Košťál.

Největší pokles ceny z Deníkem vybraných vozů však bezesporu zaznamenal kombík Audi A4 s dieslovým pohonem a obsahem motoru 1,9, a to mnohdy o víc než sto tisíc korun.

„Ještě v minulém roce se průměrná cena tohoto modelu pohybovala kolem čtyř set devadesáti tisíc korun, teď je to necelých tři sta osmdesát tisíc, ale není problém ji sehnat třeba i za tři sta dvacet,“ zmínil vedoucí prodeje ojetých vozidel sítě Araver Martin Lukeštík.