Čtenářům Slováckého deníku hlasujícím na našich webových stránkách se to zdá být hodně. Osmatřicet z nich se přiklonilo k možnosti, že tato částka není adekvátní, opak si myslí pouze čtyři.

„I mně ta částka přijde hodně velká a vůbec se lidem nedivím. Bohužel práce, které je potřeba na daném úseku vykonat, se v této cenové hladině pohybují,“ chápe hlas lidu provozně technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka. Podle něj je potřeba si uvědomit, že na trase roste úsek zcela nové vozovky včetně podkladových vrstev. „Součástí stavby jsou i zídky a kompletní odvodňovací systém, který svádí vodu přímo do potoka. Pracovníci také budou muset rekultivovat starou silnici. Ta v budoucnosti mohla teoreticky zůstat například polní cestou, na požadavky majitelky pozemků se zde ale vytvoří pole. Před zimou se navíc v jednom místě stavby utrhl poměrně velký kus svahu. Když pak sečtete všechny náklady, jste na solidní sumě,“ vysvětlil Berecka.

Právě sesun svahu způsobil, že původní termín dokončení stanovený na 17. června se o několik týdnů posune. Nejzazší termín pro dokončení byl totiž stanoven na 14. srpna. Pokud ale půjde práce dělníkům od ruky, mohli by se řidiči po nové silnici prohánět již koncem července. „Důvodem bylo i loňské nepříznivé počasí. Co se ale týče ceny, tak ta je naprosto standardní,“ podotkl stavbyvedoucí Miroslav Matějka.

Březolupského starostu Petra Kuklu tak může těšit, že směrem na Bílovice i na Šarovy povede z jeho obce nově opravená cesta. „Vždyť auty jezdíme všichni a chceme využívat co nejkvalitnější silnice. Na druhou stranu, nová cesta bude lákat více řidičů a počítám s tím, že v obci přibude projíždějících automobilů,“ je si vědom Kukla.

Největší komplikace spojené s dopravními omezeními čekají šoféry na začátku června. To bude inkriminovaný úsek na několik dnů zcela uzavřen. „Uzavírka zřejmě povede přes Velký Ořechov a Částkov a bude pravděpodobně trvat méně než týden a chceme ji termínově směrovat na dny kolem státních svátků, kdy jezdí nejméně autobusů,“ doplnil Berecka.

Velká část z necelých 120 milionů nutných pro přestavbu úseku Březolupy – Šarovy poputuje z evropského fondu Regionálního operačního programu. „Mělo by to být 90 procent způsobilých výdajů. Zbylých deset procent doplatí kraj. Přesné částky upřesníme až po dokončení celé akce,“ konstatovala Pavla Libigerová z Ředitelství silnic Zlínského kraje.