Dálnice - InfografikaZdroj: DeníkUž na podzim roku 2019 vytipovalo ministerstvo dopravy úseky dálnic, kde by se měla zvýšit rychlost ze současných 130 na 140 kilometrů v hodině. Zvýšení rychlosti se týká hradecké dálnice D11, „ostravské“ části D1, autostrády D8 u Lovosic, Terezína a Ústí nad Labem či plzeňské dálnice D5.

Končící vláda sice tento záměr v loňském srpnu schválila, ale od té doby leží v Poslanecké sněmovně a uvažovaná účinnost od začátku roku 2022 již nepřichází v úvahu. „Novela neprošla ani prvním čtením a uvidíme, jak se k ní postaví nová vláda,“ uvedl za ministerstvo dopravy Jakub Stadler.

Silnice I/27 Chomutov - Bílina v Mostě. Zde by měl začínat právě první úsek směrem na Bílinu, kde se pojede 110.
Ještě svodidla. Na části I/13 mezi Teplicemi a Mostem pak zvýší rychlost

Podle možného kandidáta na nového ministra dopravy a trutnovského starosty Ivana Adamce (ODS) je však diskuse o zvýšení rychlosti na místě. A nejenom na dálnicích. „Osobně bych to prosazoval. Ale počkáme na to, jak dopadne vládní prohlášení,“ nechal se slyšet Adamec.

Ten by šel dokonce ještě k vyššímu zrychlení: „V našem volebním programu máme 150 na vybraných úsecích dálnic a 100 na vybraných úsecích silnic. Ale není to priorita, tou je urychlení výstavby dálnic a železnic a vyřešení financování silnic druhých tříd,“ dodal pro Deník Adamec.