„Trať mezi Olomoucí a Prahou je zablokována. Stojí všechny vlaky včetně pendolina,“ řekl krátce po kolizi Zdeněk Neusar zČeské drážní inspekce. Při nehodě byl poškozen také rychlík R 108, který jel od Mohelnice vprotisměru.

Nákladní vlak mířil zDěčína do Horní Lidče. „Vozy vykolejily přibližně sedm set metrů před stanicí Lukavice na Moravě, odkud vlak pokračoval vjízdě až do stanice, kde se roztrhl na dvě části,“ sdělil předběžné výsledky vyšetřování Neusar.

Ikdyž je podle vyšetřovatelů na stanovení příčiny nehody dosud brzy, podle dosavadních závěrů Drážní inspekce se mohlo jednat otechnickou závadu na železničním svršku. Vyloučena ovšem není ani technická závada na některém zvykolejenýchvo­zů.

Nehoda si vyžádala téměř dvouhodinové přerušení provozu po obou kolejích hlavní trati zPrahy do Olomouce, ovelkém štěstí ale může hovořit strojvedoucí lokomotivy protijedoucíhovla­ku.

„Po druhé traťové koleji jel vprotisměru vlak EuroCity. Strojvedoucí rychlíku stačil před vykolejeným vlakem zabrzdit, rozbilo se pouze okno na lokomotivě. Zatím nevíme od jakého předmětu,“ řekl mluvčí Českých drah radek Joklík.

Havárie přerušila provoz na obou kolejích. Železničáři již plánovali odklon dalších spojů, nakonec se ale provoz na jedné zkolejí podařilo obnovit přibližně vjednu hodinu odpoledne a odklony nebyly nutné.

„Předpokládaná výše škody na vozech iželezničním svršku se pohybuje vřádech milionů korun,“ dodal Zdeněk Neusar.