„Kdo si objednává zboží přes internetové stránky, musí počítat s tím, že ne všichni prodejci jsou vždy poctiví. Své o tom ví šestadvacetiletý muž z Kunovic, který si začátkem července přes internetové stránky bazos.cz domluvil koupi mobilního telefonu,“ informoval mluvčí uherskohradišťské policie Aleš Mergental. Přes e-mail se kupující s prodejcem domluvil na určité částce peněz, kterou ještě ten den poslal na zadaný účet.

„Balíček s mobilem ale nepřicházel. Asi po týdnu čekání proto opět přes e-mail, kontaktoval prodejce. Žádné odpovědi se už nedočkal. Jakmile měl prodejce peníze na účtu, přestal komunikovat,“ pokračoval Mergental. Muž tak přišel téměř o dva a půl tisíce korun. Větší částku peněz podvodníkovi zaplatil také dvacetiletý mladík z Uherského Hradiště. „Na internetových stránkách hyperinzerce.cz se mu líbil mobil. Domluva proběhla také přes e-mail. Očekávaný balíček si po týdnu převzal na poště, ovšem jeho obsah se ani zdaleka nepodobal zaplacenému zboží. Místo mobilu v krabičce našel dvě brambory, které ho vyšly na pět tisíc korun,“ uvedl Mergental. Oběma mužům nezbylo nic jiného než vše ohlásit na policii. Podvodným prodejcům za tento přestupek proti majetku hrozí až patnáctitisícová pokuta. „Aby se kupující vyhnuli podobným nepříjemnostem, je lepší upřednostňovat osobní odběr zboží,“ uzavřel mluvčí.