„Pod touto nabídkou se nacházelo políčko s popisem kontaktovat inzerenta, do kterého muž napsal své požadavky a osobní kontakty. Ještě ten den ho prodejce zprávou přes WhatsApp informoval o tom, že má několik štěňat, která muži nabídl. Na druhý den mu zavolal na mobil, hovořil však anglicky. Telefonát tak musel vyřídit syn kupujícího,“ popisuje případ mluvčí policistů Simona Kyšnerová.

Inzerent dotyčnému sdělil, že bydlí v Polsku. Následná konverzace pokračovala opět přes WhatsApp.

„Prodejce se ptal, zda si muž přijede pro štěně k němu. Když mu odpověděl, že je to příliš daleko, tak mu inzerent nabídl, že psa pošle přes agenturu přepravující zvířata. Poté chtěl ještě dva tisíce korun za dodávku a dokumentaci a zároveň si nechal poslat kopii občanského průkazu s adresou,“ pokračuje v popisu policejní mluvčí.

O dva dny později kupujícího e-mailem kontaktovala přepravní společnost, která požadovala uhrazení smluvené částky ve výši 17 tisíc korun.

„Muž platbu provedl a na druhý den byl opět kontaktován přepravní společností s tím, že má zaplatit dvacet tisíc korun za vakcinaci štěněte a pětadvacet tisíc korun za speciální přepravu s klimatizací. S tímto však kupující nesouhlasil, od koupě chtěl odstoupit a peníze již neodeslal,“ doplňuje Simona Kyšnerová.

Od té doby je prodejce i přepravní společnost nekontaktní. Peníze muži také vráceny nebyly.

„Apelujeme na všechny, aby byli při nákupech přes internet obezřetní. Lidé přes internet objednávají nejen elektroniku, ale také auta, oblečení, obuv, kosmetiku, stavební materiál nebo různé spotřební věci. Ne vždy se ale zboží dočkají. Mnohdy kvalita zaslaného zboží neodpovídá požadované ceně,“ upozorňuje policejní mluvčí.