„Sedmdesátiletý řidič jel po Mostecké ulici směrem k mostu přes řeku Bečvu,“ popsal asistent policejního ředitele ve Vsetíně Ivo Zgarba. Šofér uvedl, že zastavil před přechodem pro chodce, kde mu nečekaně zhasl motor. Hned poté začalo auto hořet. „Na místo vyrazila jednotka hasičů ze Vsetína,“ dodal Zgarba.

Podle krajského mluvčího hasičů Iva Mitáčka byli hasiči na místě za dvě minuty a požár bleskově uhasili vysokotlakým proudem vody. „Rychlým zásahem se podařilo zabránit rozšíření plamenů na celý vůz a uchránit i tlakovou nádobu na LPG,“ řekl Mitáček. Příčinou vzniku požáru byla zřejmě technická závada.
Velmi podobná scéna se přitom ve Vsetíně odehrála už v polovině ledna. Kvůli závadě na palivovém systému pohonu LPG hořel tehdy motor Škody Favorit. „Oheň zničil celou přední část vozu, motorový prostor i část kabiny,“ připomenul Mitáček. Požáry způsobené závadou na LPG systému se podle něj objevují v poslední době méně často než dříve. „U vozů na tento pohon zasahujeme nejvýše desetkrát do roka,“ potvrdil Mitáček.

Podle něj je LPG pohon považován za bezpečný. Pokud začne auto na plyn hořet, řidiči nemusejí utíkat ve strachu, že dojde k výbuchu. „Tlakové nádoby na plyn jsou konstruovány tak, aby odolaly i přímému ohni až dvacet minut,“ konstatoval Mitáček s tím, že to je také zákonem stanovená nejdelší doba, kdy se musejí k ohni dostat hasiči.

„V praxi jsme přitom u požárů v podstatně kratším čase,“ zdůraznil mluvčí a připomněl, že s vytočením čísla hasičů nemají řidiči v žádném případě váhat.
Bezpečnost LPG pohonu potvrdil také Jiří Hrachovec z firmy, která tyto systémy montuje. „Je to určitě bezpečnější než benzin,“ prohlásil Hrachovec s tím, že benzinové nádrže jsou plastové a může hrozit jejich roztrhnutí.

„Naproti tomu plyn je v ocelové lahvi, a i když je pod tlakem pěti až šesti barů, výbuch nehrozí,“ tvrdí Hrachovec.

Láhev je vybavena ventilem, který při vyšší teplotě plyn upustí, ale výbuchu zabrání.