Jednou z nejrizikovějších tras je právě trať Otrokovice – Vizovice. Tři přejezdy na této železniční spojce dostanou lepší zabezpečení.
Přejezd s výstražnými světly ve zlínské části Louky bude mít nově také závory. Další přejezd s výstražnými světly v části Podvesná v rámci modernizace trati zanikne.
A do třetice, přejezd s výstražnými kříži na účelové komunikaci v Želechovicích nad Dřevnicí bude mít po rekonstrukci zabezpečovací zařízení se závorami.
Modernizace trati na konci příštího roku
Elektrizace a částečné zdvoukolejnění trati z Otrokovic do Zlína a dále do Vizovic se rozběhne zřejmě na sklonku příštího roku. Všechny přejezdy na této trati budou osazeny závorami a na třech místech bude křížení železnice se silnicemi řešeno dokonce mimoúrovňově. Půjde o dva silniční nadjezdy, v Prštném a v Podvesné, a železniční tunel v Kvítkovicích.
Další riziková křížení silnic a tratě
Přejezd na železnici protínající místní silnici mezi Zašovou a Stříteží nad Bečvou na Vsetínsku byl v minulosti zabezpečený výstražnými kříži. Kvůli častým nehodám byl doplněn přejezdovým zařízením s výstražnými světly.
Přejezd na účelové silnici v Rožnově pod Radhoštěm je nyní s výstražnými světly, v nejbližším období se připravuje jeho rekonstrukce spojená s doplněním závor.
"Řidiči jezdí buď příliš rychle a dostatečně se nerozhlédnou, nebo se plně nevěnují řízení a přehlédnou výstražná světla. Případně výstrahu vidí a riskují dokonce vědomě. Bohužel nejen život svůj a svých spolucestujících, ale ohrožují i zdraví a životy lidí ve vlaku," tvrdí mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
„Takovým situacím se snažíme zvyšováním zabezpečení přejezdů co nejvíce zamezit, rozhodujícím faktorem ale stále bude zodpovědné chování řidičů za volantem,“ říká.
Třetina přejezdů v kraji má závory
Na území Zlínského kraje se nachází 338 železničních přejezdů, téměř dvě třetiny z nich mají zabezpečovací zařízení. Výstražnými kříži je zajištěno 128 přejezdů. Jde o ty, které se protínají s místními a účelovými silnicemi, polními a lesními cestami. Jedinou výjimkou přejezd s kříži na silnici třetí třídy.
„Převládají přejezdy se světelným zabezpečovacím zařízením se závorami, těch je 117. Na 89 přejezdech je světelné zabezpečovací zařízení bez závor a na čtyřech pak zabezpečení mechanické,“ uzavřel mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.