Ta dle předpokladů počítá s elektrizací celé trati až do Vizovic a se zavedením druhé koleje v úseku Otrokovice – Zlín. Nic nyní nebrání postupu do další fáze, tedy do přípravy projektu. Začít s přelomovou modernizací by se mělo v roce 2019. Po jejím dokončení by se mezi Zlínem a Otrokovicemi mohlo jezdit za dvanáct minut.

„Dá se říct, že stavba byla odsouhlasena v nejkomfortnější verzi. Shodli se na ní odborní zástupci nejen Ministerstva dopravy, Správy železniční dopravní cesty, ale i města Zlína a Zlínského kraje," konstatoval mluvčí Ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Podle něj je nyní potřeba připravit projekt v odsouhlasených parametrech včetně zanesení projektu do územních plánů, získat stavební povolení a vysoutěžit zhotovitele.

Další fázi příprav bude mít nyní „pod palcem" Správa železniční dopravní cesty. Ta chce projekt připravit tak, aby na něj bylo možné čerpat evropské peníze z Operačního programu Doprava.

„V další fázi přípravy budeme například také jednat o výkupech některých pozemků. Už dnes je ale jisté, že požadavky na výkupy nemovitostí související s rozšířením trati budou minimální," prozradil Marek Iliáš ze Správy železniční dopravní cesty.

Podle něj je jednou z priorit modernizace zvýšení bezpečnosti. Té má být dosaženo vybudováním mimoúrovňových křižovatek na nejvytíženějších přejezdech.

„Trať bude po zdvoukolejnění disponovat větší přepravní kapacitou. Po její elektrifikaci bude také přátelštější k životnímu prostředí. O případné výstavbě protihlukových zdí se v současné době neuvažuje," doplnil Iliáš. Hlučnost i vibrace by se však měly podstatně snížit i bez tohoto opatření.

„Přínosů pro obyvatele Zlína je více. Především je to rychlé spojení mezi Zlínem a Otrokovicemi či Vizovicemi," prozradil Jiří Kadeřábek, který byl v letech 2010 až 2014 zlínským náměstkem pro oblast dopravy, a všech jednání se tak účastnil.

Zruší některé zastávky vlaků

„Cesta ze Zlína do Otrokovic by trvala dvanáct minut. Železnice by tak dostala zcela jiný význam. Sloužila by pro rychlý přesun. Pro sběr cestujících na zastávkách by nadále sloužila MHD," vysvětlil Kadeřábek.

Dosažení tohoto cíle by pochopitelně znamenalo zrušení některých současných zastávek ČD. „Na území města Zlína by ubyly zastávky Zlín-U Mlýna a Zlín-Louky," doplnil Karel Říha, dopravní expert zlínského magistrátu.

Navýšit by se však mohl počet spojů. To pro Zlínský deník potvrdil i ministr dopravy Dan Ťok.

„Modernizace této trati umožní přímé rychlíkové spojení mezi Brnem a Zlínem a rozšíření o další osobní vlaky, které by tak mohly jezdit v 15minutovém intervalu," upřesnil ministr dopravy.

Modernizace této trati se kromě Zlína značnou měrou dotkne i Otrokovic. Podle mluvčí města Romany Stehlíkové město Otrokovice vnímá význam tohoto projektu pro celý zlínský region, a zastupitelstvo města se tak k návrhu studie proveditelnosti v minulém roce vyjádřilo svým usnesením. „Ve vyjádření se zdůrazňuje zejména požadavek města zahájit práce na železnici v prostoru kvítkovické křižovatky až po dobudování a otevření jihovýchodní části obchvatu Otrokovic. Pro město je také důležité zachování trolejbusové dopravy MHD ve stávající trase, která kříží železnici," uvedla tisková mluvčí Otrokovic, která také doplnila: „Stanovisko města k záměru modernizace železniční trati obsahuje více požadavků a my doufáme, že budou tyto v průběhu realizace brány v potaz," uvedla.

Lidé se přesunou z aut do vlaků a MHD

Výhody modernizace z pohledu krajského města zase vyjmenoval Karel Říha, dopravní expert magistrátu.

„Obecně dojde ke zvýšení komfortu cestujících. Mělo by dojít k navýšení počtu cestujících a úbytku lidí v individuální automobilové dopravě. To s sebou přináší méně hluku, exhalací a obecně lepší ovzduší," nastínil. Součástí celé modernizace bude i vznik několika důležitých staveb. Jedná se například o výpravní budovu ve Zlíně či dopravní terminál v Želechovicích nad Dřevnicí.

„Pokud vše půjde dobře, se samotnou stavbou by se mohlo začít v roce 2019," konstatoval závěrem mluvčí Ministerstva dopravy.