Investorem stavby je Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK), na slavnostní otevření největší stavby tohoto typu v regionu přizvali silničáři i zástupce holešovské radnice, kraje a dodavatelských fi­rem.

Od prvních úvah o obchvatu města uplynulo už takřka deset let. „Projektové práce začaly v roce 2004, po osmileté přípravě jsme dospěli k zahájení realizace. Smlouva o dílo byla podepsána v květnu 2012 a v červnu téhož roku byla stavba zahájena," připomněl ředitel ŘSZK Bronislav Malý.

Na otevření silnice v předstihu mají podle něj zásluhu především dodavatelské firmy.

„Chtěli jsme, aby se objížďka přes Prusinovice zbytečne nenatahovala a s novým školním rokem byla už silnice otevřena," poznamenal Malý.

Nyní čeká obchvat zkušební provozu: nebude ještě například otevřena spojnice do ulice Partyzánské okolo zámecké obory a plovárny v Holešově.

Osobní automobily ve směru od Dobrotic směřující do města pojedou po obchvatu až na křižovatku se silnicí, která vede od Žop, a po ní sjedou po ulici Bezručově do centra města.

Nákladní automobily budou používat až silnici od Přílep a budou vjíždět do Holešova po ulici Osvobození. Plný provoz s otevřením sjezdu do Partyzánské ulice bude řidičům umožněn na přelomu října a listopadu, dílčí dokončovací a terénní práce budou pokračovat až do jara 2014.

„To už ale budou hlavně administrativní věci, jako zaměření stavby, geometrický plán a odevzdání veškerých dokladů, na jaře pak ještě vegetační úpravy. Je to úleva hlavně v tom, že už nebude tak zátěžová doprava v Tučapech a Prusinovicích," dodal Malý.

Do zimy by chtěli silničáři dát do pořádku právě dosavadní objížďkové silnice: mají na to vyhrazeno zhruba pět milionů korun.

Význam stavby vyzdvihl i náměstek krajského hejtmana Jaroslav Drozd.

„U všech takových projektů, je důležitá dlouhodobost plánování. Je to celá řada strategických dokumentů, které počítají se zklidněním dopravy, ale zohlední také ekologická hlediska a efektivnost vynaložených prostředků," řekl náměstek.

Pomyslnou pásku stavby ovšem včera zatím ještě nestřihal nikdo: tedy kromě aktivistů ze Strany svobodných občanů, kteří na akci přišli tímto svérázným způsobem připomenout, že stavba vznikla nejen z financí investora, ale v podstatě z peněz všech daňových poplatníků.