Nabídku zvažoval od ledna tohoto roku. Součástí obchodu je také nákup Produkčního domu ve filmových ateliérech.

Prozraďte hlavní důvody, které vás k nákupu festivalu vedly?

Tento festival svým přesahem překonává nejen hranice regionu, republiky, ale snad i Evropy. Festival je pro mě a pro nás velmi zajímavý i těmi postavami, které prošly jeho dějinami a pomohly jej utvářet. Jsem rád, že jsem tuto příležitost dostal.

Součástí nákupu festivalu je i produkční dům. Zmínil jste se, že byste nechal rád všechny materiály roztřídit a prozkoumat. Jaké máte tedy další plány?

Tento objekt je významně spojený s historií festivalu. Koupě Produkčního domu byla pro mě jednou z podmínek pro přijetí nabídky. Byl bych rád, kdyby se tento objekt stal do budoucna opět zázemím pro filmové dění ve Zlíně. Myslím si, že ta historie si rozhodně zaslouží nějaké systémové roztřídění a zpracování. Jsem hlavně rád, že jsou tady stále lidé, kteří si velkou část té historie pamatují a že i díky nákupu produkčního domu můžeme pracovat v místech, které tu historii pamatují.

Takovým pamětníkem a členem vašeho týmu je i uznávaný filmový historik Jiří Novotný. V čem vidíte jeho přednosti?

Jirka se nám do toho týmu výborně hodí. Hodně si pamatuje, je velmi pracovitý, přátelský. Umí systémově pracovat, skládat materiály. I jeho zásluhou se podařilo ve Zlíně dát dohromady některé zajímavé publikace i z architektury, především proto, že Jirka uchoval ten filmový materiál.

Jaké vás v nejbližší době čekají úkoly?

Pro nás je teď nejdůležitější dobře připravit příští, to znamená pětapadesátý ročník festivalu. To je úkol číslo jedna. Vedle toho se musíme pokusit definovat, jak bude vypadat festival v dalších letech. Myslím, že můžeme souhlasit s tím, že festival vydržel tak dlouho, protože je postavený na kvalitě, kvalitě práce těch lidí, kteří tady začali dětský film dělat ještě předtím, než festival vznikl. Zlínský festival je nejstarší svého druhu na světě. Je úžasné, že taková věc ve Zlíně vznikla a že se udržela. Je pro nás velký závazek v této práci pokračovat.

Plánujete i nějaké změny ve finanční oblasti či financování filmového festivalu?

Jako vlastník se samozřejmě musím starat o ekonomiku. Teprve se ovšem se vším detailně seznamuji. Myslím, že festival je hodně vzácná věc, jestli se dá dobře proměnit za peníze, to nevím, ale rozhodně jsem to nemohl ani brát jako investici, která se vrátí do čtyř let.

Máte i nějaké vlastní představy či nápady, jak festival směřovat?

Samozřejmě mám nějaké své představy, ale myslím, že by nebylo ani solidní hned měnit něco, co funguje. Co je dobré posílíme a uvidíme, na čem se dá zapracovat v dalších letech.

Prozradíte za jakou částku jste festival pořídil?

S partnery transakce jsme se dohodlI, že tyto podrobnosti zveřejňovat nebudeme.

Přípravy na další ročník festivalu

Změna ve vlastnické struktuře se neodrazí na přípravách dalšího ročníku. Na výroční ročník festivalu se Zlín může těšit od 29. května do 3. června 2015.

„Zaměříme se na německou kinematografii. Německo je země bohatá na filmovou tvorbu pro děti a k našemu výročí připravujeme samozřejmě i nějaká překvapení," prozradila Markéta Pášmová, programová ředitelka festivalu. Tu nyní čeká řada pracovních cest po světových festivalech. 
V srpnu to bude například japonský Kinder Film Festival Tokyo, v září pak německý Lucas international Childrens Film Festival.