Nejrychlejší byl i před devíti lety, kdy ale závodil s vozem kategorie WRC, které organizátoři nepočítali do oficiálního konečného pořadí.

„Třeba se nám řádně podaří počtvrté vyhrát už příští rok," nebrání se vítěz 43. ročníku Barumky, pro něhož může bát motivací, že skleněný pohár pro vítěze se stane majetkem toho jezdce, který vyhraje zlínskou soutěž pětkrát.

„A nebo když někdo vyhraje třikrát za sebou. K tomu jsme měli blízko a já to pokazil," smál se s odstupem času 31letý závodník. Nejtěžší podle něho byla předloňská výhra.

„Tehdy jsme měli problém s posilovačem a vyhráli o necelé dvě vteřiny," vysvětlil.

O svém posledním úspěchu prakticky rozhodl během první soutěžní etapy, kdy zvítězil ve všech devíti rychlostních zkouškách první etapy. Stejný kousek se mu přitom povedl právě v roce 2004.

„Dá se říct, že vědom si náskoku jsem už v neděli jel v klidu. Dnes byly podmínky složité, na trati bylo hodně bláta. Byly v podstatě podobné podmínky jako v roce 2010, kdy jsem udělal chybu a odstoupil z prvního místa. Poučil jsem se z toho a proto jsme dnes všichni v týmu maximálně spokojeni," dušoval se v cíli závodník z Kostelce nad Orlicí, který si nejenže upevnil vedení v průběžném pořadí mistrovství Evropy, ale navíc se zcela reálně vrátil do hry o český titul.

„Momentálně se soustředíme na mistrovství Evropy. Pokud ale do té doby budeme mít jistý titul, tak je pravděpodobné, že v Příbrami pojedeme," uvedl šéf továrního týmu Michal Hrabánek.

Ani o více jak minutu druhý v cíli Václav Pech nebyl v cíli vůbec smutný. Naopak.

„V sobotu jsme jeli na maximum svých možností i možností auta a jsem rád, že jsem neudělal žádnou chybu. Na Honzu to nestačilo, ale snažil jsem se být mu co nejblíže. Dnes to byla jen taktická jízda," přiznal Pech, který očekává, že se za měsíc v Příbrami nakonec s Kopeckým v boji o titul utká.

„Honza tam určitě. Ale ani my mu nic nedáme zadarmo," slíbil.

Oba medailisté se současně shodli, že ohlášený konec jezdecké kariéry romana Kresty není tak horká, jak to na první pohled vypadá. „Věřím, že se vrátí. Není zase tak starý, spíše je dost mladý, v nejlepších letech. Věřím, že za půl roku jej budou svrbět ruce a ještě ho někde uvidíme," směje se Kopecký.

Z 89 startujících posádek nakonec vidělo cíl jen padesát.

Bohatá fotogalerie a videa z celé BarumkyVideo z cíle, Videorozhovory: Jan Kopecký, Jaromír TarabusOrsák Jaroslav, Roman KrestaMiroslav Jakeš

Výsledky:

1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia S2000) 2:15:23,0

2. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) –1:01,6

3. Tarabus, Trunkát (Škoda Fabia S2000) –2:32,7

4. Wiegand, Christian (Něm./Škoda Fabia S2000) –3:04,3

5. Kresta, Gross (Škoda Fabia S2000) –3:58,7

6. Jakeš, Norek (Mitsubishi Lancer Evo IX) –6:35,8

7. Orsák, L. Kostka (Mitsubishi Lancer Evo IX) –7:52,1

8. Valoušek, Škardová (Ford Fiesta R5) –7:52,6

9. Tlusťák, Vyoral Lukáš (Škoda Fabia S2000) –8:27.4

Legendy Barumky

Vladimír Hubáček (72, 73,75)

John Haugland (76, 79, 80)

Enrico Bertone (95, 97, 98)

Roman Kresta (00, 01, 06)

Jan Kopecký (09, 11, 13)