VYBRAT REGION
Zavřít mapu

D55: stavba dalšího úseku dálnice začíná

Po dvanácti letech příprav a následných odkladů je to konečně tady. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) včera slavnostně poklepáním na základní kámen zahájilo dostavbu jihovýchodní části obchvatu Otrokovic na Zlínsku.

3.10.2018
SDÍLEJ:

Zahájení stavby jihovýchodního obchvatu Otrokovic na dálnici E 55Poklepání základního kamene.Foto: Deník / Jan Karásek

Ten bude součástí dálnice D55. Předpokládaná cena stavby je 709 milionů korun. Úsek bude měřit 3,1 kilometru. Jihovýchodní obchvat bude začínat v místě, kde končí severovýchodní obchvat Otrokovic, jeho konec pak bude před řekou Moravou v průmyslové části Napajedel, kde se napojí na silnici I/55. Práce mají zahrnovat také vybudování čtyř mostů, mimoúrovňové a okružní křižovatky, přeložky silnic, místních komunikací a inženýrských sítí. V plánu je také vystavění protihlukových stěn a opěrné zdi. Stavba má trvat do září 2021, výběrové řízení na dodavatele zakázky vyhrála společnost Eurovia.

„Je to klasický parametr dálnice, to znamená čtyřpruh s odstavným pruhem, směrové rozdělení v šířce 25,5 metru, návrhová rychlost 120,“ popsal dílo ředitel krajské pobočky ŘSD Karel Chudárek. Podle něj si průběh výstavby vyžádá různá dopravní omezení.

To nejvýraznější pocítí motoristé hned na jaře příštího roku. Potrvá dokonce několik měsíců.

„Bude to omezení zejména pro Pohořelice, protože přerušíme komunikaci, která tam teď z Kvítkovic vede. Bude neprůjezdná a trasa bude vedena objížďkou přes Napajedla. To bude největší omezení,“ uvedl Karel Chudárek s tím, že ani Otrokovice se komplikacím v souvislosti se stavbou nevyhnou. Omezení však prý budou trvat jen několik dní.

Podle Karla Chudárka dostavba jihovýchodní části obchvatu Otrokovic fakticky trvá dvanáct let. Celých dvanáct let od naplánování výstavby se nic nedělo. A důvod?

„Řekl bych, že v první fázi to byl důvod finanční a ve druhé fázi to byla ta obrovská krize, která provází celý náš obor od roku 2010. Tehdejší ministr dopravy Bárta zastavil v té době všechny stavby i přípravu plánovaných staveb. Takže jsme na tom několik let nepracovali, protože jsme nemohli,“ vysvětloval ředitel zlínské pobočky ŘSD. Velký problém byl podle něho i kvůli nedokonalým zákonům v problematice výkupů pozemků.

„Prakticky se příprava pořádně rozjela až od roku 2015, kdy jsme stavbu začali připravovat úplně naplno a dá se říct takřka znova, protože nám ty původní projekty zestárly. Teprve letos na jaře se podařilo ŘSD získat veškeré potřebné pozemky a uzavřít příslušné smlouvy o jejich odkupu,“ upřesnil Karel Chudárek. Nyní je však prý vše vyřešeno. „Vlastníme všechny pozemky. Máme i výjimku na 15 zvláště chráněných druhů živočichů, nikdo se nám proti ní na rozdíl od Fryštáku neodvolal,“ zmínil ředitel ŘSD. Doplnil, že co se týká archeologických vykopávek v lokalitě stavby, tak ani zde nejsou žádné problémy. „S archeology aktivně spolupracujeme a vycházíme si vstříc,“ dodal Karel Chudárek.

Budoucí posun v přetížené dopravní situaci v Otrokovicích vítá i starosta Otrokovic Jaroslav Budek. „Zjednoduší to dopravní toky v Otrokovicích. Vnímám, že to je radost pro Otrokovice, ale také pro malé obce, které směřují od nás na jih a čekají, kdy jim stát pomůže s řešením podobných dopravních situací jako nám v Otrokovicích. Je to pro ně příslib, že D55 doputuje i k nim a zjednoduší i jim dopravní situaci,“ komentoval při slavnostním aktu starosta Otrokovic.

Podle něj těžce zkoušená, přetížená kvítkovická křižovatka po dostavbě jihovýchodního obchvatu dozná změn. „Nový obchvat zjednoduší její provoz, a to i v návaznosti na zkapacitnění dráhy, protože tam bude tunel. Z křižovatky tak zmizí železnice. Bohužel D49 nám rozděluje město na dvě části, což nás velmi mrzí. My chceme propojit obě části tím, že tam po skončení realizace obchvatu a zkapacitnění železnice uděláme trasy pro cyklisty, aby mohli bezpečně projíždět z jedné části do druhé. Již to máme na papíře, čekáme jen, až to budeme moci zrealizovat,“ nastínil starosta Budek.

Podle generálního ředitele ŘSD Jana Kroupy je nový obchvat součástí připravovaného tahu dálnice D55. „Ta u Hulína tvoří významnou dálniční křižovatku s D1 a budoucí D49 a jižním směrem povede na Uherské Hradiště až k dálnici D2 u Břeclavi. Po úplné realizaci umožní spolu s dálnicí D1 komfortní dopravní spojení mezi Olomoucí a Břeclaví,“ představil celou budoucí dálnici D55 generální ředitel ŘSD.

Autor: Jana Zavadilová

3.10.2018 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 16 500 Kč Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel Řidič MKD. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Pružná pracovní doba, úvazek: . Mzda min. 16500 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 20. Poznámka: ŘP "C, E", režim práce dle dohody, možnost týdenní režim práce i EU delší čas, příspěvek na pojistku odpovědnosti, odměny za ekonom provoz až 8 000 Kč, věrnostní bonus 1 000 - 4 000 Kč dle odprac. let, roční odměny, stravné až 63 €. Osobní kontakt možný po předchozí tel. domluvě.. Pracoviště: Bohemia transport cz s.r.o., 687 11 Topolná. Informace: Jiří Hrdina, +420 603 193 340. Doprava a logistika - Doprava a logistika Dispečer 18 000 Kč Dopravní dispečeři. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Prac. poměr na 1 rok s možností prodloužení, poptávka a objednávka dopravy materiálu a výrobků z/do tuzemska, EU i třetích zemí, zařazování zboží do položek kombinované nomenklatury, pojišťování přepravy, povědomí o celním řízení, celních režimech, průvodních osvědčeních,, dodacích podmínkách a DPH, znalost práce na PC (MS Office), zákl. znalost AJ (RJ výhodou), ŘP "B", psychická odolnost, komunikativnost, pouze životopisy na e-mail.. Pracoviště: Synot w,a.s. [1], Jaktáře, č.p. 1475, 686 01 Uherské Hradiště 1. Informace: Alžběta Hatláková, +420 572 423 994. Výroba - Výroba Pomocní dělníci ve výrobě 12 200 Kč Pomocní pracovníci ve výrobě jinde neuvedení Manipulační dělník při výrobě, balení, kompletizace a expedici. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 12200 kč. Volných pracovních míst: 30. Poznámka: Možnost Dohody o prac. činnosti. Pracoviště: Avec trade cz, s.r.o. - pracoviště babice, 687 03 Babice u Uher.Hradiště. Informace: Tomáš Kokoruďa, +420 572 547 207,775 583 222. Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 15 000 Kč Řidiči tahačů Řidič. Požadované vzdělání: bez vzdělání. Turnusové služby, úvazek: . Mzda min. 15000 kč, mzda max. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: ŘP "C, E", krátkodobé zaměstnání na 3 měsíce, kontakt telefon nebo e-mail.. Pracoviště: Vdm transport s.r.o., 686 04 Kunovice. Informace: Anastázie Kovbasjuk, +420 739 666 196.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Řemeslníci Antonín Hajda (ve vestě) a Radek Machala (v modrém) z Ratiboře opravují v Oznici odchytovou klec na toulavého medvěda, který v posledních týdnech působí škody chovatelům na Valašsku a nebojí se přibližovat ani k lidským obydlím. Klec byla přive
23

Klec na medvěda je připravená v Oznici, odborníci rozhodnou, kam ji umístit

Asistent Michala Bílka ve Zlíně Jan Kameník působí ve Vlčnově téměř deset let.

Těžko se mi z Vlčnova bude odcházet, přiznává Jan Kameník

Avia hořela za jízdy, řidič se závozníkem ji včas opustili

Štěstí v neštěstí měli řidič se spolujezdcem automobilu značky Avia. Jejich vůz totiž ve středu 17. října krátce po 16 hodině na silnici I/54 mezi Slavkovem a Stráním začal hořet.

Slovácký běh ovládli Ukrajinec Olexandr Matviichuk a Tereza Korvasová

Ukrajinec v barvách slovenského Demolexu Bardejov Olexandr Matviichuk a Tereza Korvasová z Vnorov zvítězili v 61. ročníku Slováckého běhu.  

Chceme Teplicím vnutit naši hru, říká křídelník Slovácka Navrátil

Slušnou hru a tvrdou práci v tréninku chtějí konečně přetavit v góly a hlavně body. Fotbalisté Slovácka po šesti zápasech bez výhry potřebují zabrat. V cestě jim po reprezentační pauze stojí rovněž devítibodové Teplice. Moravané cítí, že už nemají kam uhnout.

Hradiště chystá další tři nové autobusové zastávky

Smetanovy sady, Svatojiřské nábřeží a Stará Tenice. Právě v těchto lokacích by měli v budoucnu nově zastavovat v Uherském Hradišti autobusy.

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

https info

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT