Pravidelní návštěvníci si stěžují také na hospodaření Lesů České republiky a těžařské firmy. Po těžbě dřeva totiž zůstává na stezce množství děr a je ve špatném stavu. Místy je vysypána kameny, které však nejsou příliš vhodnou variantou na pěší stezky: turistům není chůze pohodlná a cyklistům děraví duše.

Těžká technika a obří pneumatiky se podle turistů na stezce značně podepsaly. Podle členů Klubu českých turistů Kroměříž napáchá těžba dřeva na turistických trasách vždy velké škody.

„Aktuální stav trasy detailně neznám. Potvrdit ale mohu, že těžba dřeva v lesích dělá vždy velkou paseku. Jednání je mnohdy neurvalé a turistické trasy jsou poničené. Co se děje v lesích, je občas hrůza," posteskl si třeba člen kroměřížských turistů Vladimír Havelka.

Špatné podmínky lesní cesty na Brdo potvrdil také starosta Kostelan Jan Petřík, který stojí v čele tamního sdružení Chřiby a rozhlednu má v kompetenci.

„Stezka je jako tankodrom, který je těžké překonat a lidé začínají vyšlapovat nové cesty v lese," tvrdí Petřík.

Cesta má být podle sdružení Chřiby opravena do letošního pololetí. Podle zástupců však zatím velkým změnám nedostála. Starosta se tak strachuje, že letos navštíví rozhlednu mnohem míň lidí než obvykle.

„Obáváme se, že zájem o rozhlednu nebude takový, jak každoročně. Špatná přístupová cesta totiž odrazuje turisty," míní Petřík.

Odpovědnost za stav stezky stojí především na straně státního podniku Lesy ČR. Podle tiskového mluvčího Zbyňka Boublíka se ve zmiňovaném úseku nyní realizuje rozsáhlá rekonstrukce celé trasy Bunč – Brdo za více než šest a půl milionu korun.

„Informace o probíhající rekonstrukci a z toho plynoucích omezení pohybu po cestě byly zřetelně vyznačeny na informačních tabulkách, které však neznámý vandal odcizil. Pokusíme se informační značení znovu nainstalovat," přislíbil Boublík.

Kvůli probíhající rekonstrukci došlo podle Boublíka minulý týden pouze k odkácení asi deseti metrů krychlových dřeva. „Žádná jiná těžba dříví v dané lokalitě neprobíhá," tvrdí Boublík.

Slibovaná nová cesta na Brdo by podle něj měla být hotová dle dohodnutého termínu, práce by tak měly skončit do 30. června.

V rámci stavby pak budou zřízeny příkopy a trubní propustky pro odvodnění cesty. „Doplněna bude konstrukční vrstva vozovky z drceného kameniva nebo ze štěrkodrti. Finální povrch lesní cesty bude asfaltový z obalovaného kameniva," upřesnil mluvčí.

Těžba dřeva by měla být v těchto místech nadále prováděna pouze nárazově, o přesném termínu mluvčí neví.

„Prováděna bude pouze případná nahodilá těžba, kterou jsme povinni zpracovávat ze zákona, případně pak další odtěžení stromů z důvodu prováděné rekonstrukce," uzavřel Boublík.