Ti hlavní zásluhu připisují prezentaci šatů ve znacích Ostrožské Nové Vsi a Uherského Hradiště módní návrhářky Marie Zelené, ale také výhodné vystavovací pozici, vysokému zájmu o Baťův kanál nebo o cykloturistiku v regionu.

„Prezentace našeho kraje se na tomto prestižním veletrhu rok od roku zlepšuje. Určitě se na jeho atraktivitě významnou měrou podílela módní návrhářka Marie Zelená, která při slavnostním galavečeru v hotelu Holiday Inn prezentovala svoje šaty se symbolikou Uherského Hradiště a Ostrožské Nové Vsi,“ vyjádřil se místostarosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha. Právě zmiňované modely designérky ze Slovácka má v plánu hradišťská radnice ke své prezentaci v budoucnu ještě využít. „Určitě paní Zelenou časem oslovíme,“ nastínil představy města Blaha, který považuje veletrh za úspěšný.

Stejný pohled na Regiontour má tajemnice mikroregionu Bílé Karpaty Barbora Macková. „Veletrh hodnotím pozitivně, co se účasti týká, i z pohledu úrovně naší propagace,“ pronesla. Návštěvníci brněnského výstaviště se podle ní letos mohli dočkat daleko lepších a ucelenějších informací, než tomu bylo vloni. „Nejvíce se lidé zajímali o cykloturistiku. Také díky nové mapě, která zachycuje cyklostezky v naší oblasti, jsme mohli jejich otázky lépe uspokojit,“ zhodnotila Macková.

Výhodnou pozici, kterou zaujímal stánek mikroregionu Ostrožsko, si pochvalovala jeho hlavní manažerka Jana Bujáková. „Letos jsme byli hodně vidět. Naši expozici jsme měli přímo u vchodu do pavilonu P, byli jsme nepřehlédnutelní,“ konstatovala Bujáková. K zájmu, který mikroregion Ostrožsko mezi návštěvníky vzbuzoval, podle ní velkou měrou přispěly nové katalogy a orientační plánky obcí. „O ty byl opravdu veliký zájem,“ přiznala Bujáková. Ta zároveň dodala, že bezkonkurenční třešničkou na dortu byla již zmiňovaná módní přehlídka.

„Regiontour, jakožto největší veletrh cestovního ruchu v České republice, nabízí zájemcům z řad veřejnosti, kromě prezentace jednotlivých regionů, možnost setkat se s podnikateli v oblasti cestování. Je přínosný také možností porovnání prezentací konkurence, kterou si navzájem jednotlivé oblasti jsou, i sledováním vývojových trendů v regionech,“ popsala pohled na veletržní prezentaci ředitelka Centrály cestovního ruchu východní Moravy Dana Daňová, podle níž ke svému zviditelnění používají vystavovatelé stále modernější prvky. Ani region Východní Morava, kam spadá Slovácko, nezůstává se svojí atraktivitou pozadu. „Nyní provádíme výběrové řízení na ztvárnění nové podoby stánku východní Moravy, se kterým bychom se rádi předvedli na příštím ročníku Regiontouru,“ dodala Daňová, která se netajila svojí slabostí pro Baťův kanál. „Podle mého názoru má tato vodní cesta nejzřetelnější přínos pro turistiku ve Zlínském kraji. Lidem totiž v poslední době nestačí jen tradice, kterých máme na východní Moravě celou řadu, touží po zážitcích. Ty jim právě Baťův kanál, kde mohou strávit aktivní dovolenou, nabízí,“ vysvětlila.

Veletrh Regiontour, kterým ožilo brněnské veletržní výstaviště od 14. do 17. ledna, se konal letos již podevatenácté.

Čtěte také:

Modely Marie Zelené sklidily na Regiontouru mimořádný úspěch