Na jeho interpretaci se podílelo 130 hudebníků několika hudebních uskupení – Velký symfonický orchestr Bohuslava Martinů ze Zlína, Český filharmonický sbor a jazzový kvintet, sóla basového party zazpíval Aleš Procházka, mezzosopránové party zapěla samotná autorka oratoria Lapčíková, celý ansámbl dirigoval Stanislav Vavřínek. „Koncert zazněl v Brodě počtvrté v pořadí. Předpremiéra byla ve Zlíně, premiéra na Smetanově Litomyšli a představení jsme měli také ve sněmovním sále arcibiskupského zámku v Kroměříži,“ vyjmenovala Zuzana Lapčíková, na kterou brodské publikum udělalo dojem.
„Měli jsme hojnou návštěvu, což při koncertu takového druhu údajně ani nebývá v Uherském Brodě zvykem. Diváci byli velice vstřícní, což vyjádřili bouřlivým potleskem,“ popsala své dojmy Lapčíková, která se zapsala do povědomí české i evropské hudební veřejnosti jako vynikající cimbalistka a zpěvačka.
„Naše vystoupení má v Uherském Brodě pro mě osobně zvláštní půvab, protože jde o rodiště velikána naší historie,“ dodala hudebnice, podle které se za oratoriem skrývá dva a půl roku práce. Tu představovalo jak studium díla Komenského, vyběr jeho zhudebnitelných a sdělných textů tak, aby oratorium dávalo smysl, zhudebnění textů a jejich zpracování do notového materiálu. O nevšedním zážitku z koncertu hovoří jeho nejeden účastník. „Představení bylo velice pěkné. Autorka dokonale a nenásilně zachytila Komenského myšlenky. Koncert byl promyšlený do všech detailů. Zuzana Lapčíková má velký talent a cit pro hudbu a umí skloubit věci na první dojem neskloubitelné,“ konstatovala návštěvnice koncertu, Broďanka Marie Rosenfeldová, která autorku sleduje od svého dětství. „Koncert byl úžasný a udělal na mě velký dojem,“ ohodnotil neskromně hudební dílo, které navštívily tři stovky lidí, ředitel uherskobrodského Domu kultury Jaroslav Mikulík. „Počet zúčastněných se mi však na koncert takové kvality zdá být příliš nízký. Zasloužil by si vyprodaný sál,“ politoval Mikulík.