Kolekce jeho nejnovějších děl nazvaná Čas, míří v těchto dnech do Prahy. „Tomáš Měšťánek je jeden z nejpozoruhod­nějších malířů figurativně expresivní orientace. Jeho práce, založené na smyslovém přístupu k tématu, tvarové modifikaci a uvolněném malířském způsobu práce, jsou prezentovány na veřejnosti od konce sedmdesátých let 20. století a v současnosti se pravidelně objevují nejen v českých výstavních síních, ale i v zahraničí," uvedla Milada Frolcová z uherskohradišťské Galerie Slováckého muzea.

Unikátní výstava bude v Praze k vidění od úterý 22. října v evangelickém kostele svatého Martina ve zdi. Prohlédnout si tvorbu výtvarníka, který žije a pracuje v samém srdci Slovácka, mohou návštěvníci do 22. listopadu.

Smyslem tvorby Tomáše Měšťánka je šokovat a vzbuzovat emoce. To dokáže nejen osobitými výrazovými prostředky, ale především zvolenými tématy často z extrémů společnosti. „Měšťánkovy obrazy se můžou někomu nelíbit, můžou i někoho zlobit, naštvat, dotknout se jako někdo, kdo opakuje něco nelichotivého, ale pravdivého pořád, dokola. Já myslím, že nemůže nikdo popřít, že ty obrazy jsou vášnivé. Jejich barvy jsou výkřiky a světlo na nich je nemilosrdné a nikdo mu neunikne. Najde si co potřebuje a kde je mu libo," prohlásil o autorových obrazech spisovatel Arnošt Goldflam.

Pro Měšťánka je typická důsledná figurace i sociální námět. Technicky jeho díla působí jako spojení s dětskými kresbami. Dotýká se citlivého místa společnosti, přesto mu nejde o její patetické a mravokárné vylíčení. Nechystá se na „konec civilizace", konstatuje skutečnost a možná věří na nutnost začít znova.