Zájemce o literární tvorbu přilákal její vlastní koncept tvůrčího psaní.

„Snažím se zohledňovat hlavně smysly, na které se dnes tak trochu zapomíná. Žijeme dnes totiž v silně audiovizuální kultuře, ve které je na nás vyvíjen tlak reklamy. Reagujeme na všudypřítomné billboardy a slýcháme hluk automobilů, ale další smysly jako chuť, čich či hmat jsou zakrnělé. Přitom třeba chuť patří k vývojově nejstarším smyslům spolu se sluchem a podle některých výzkumů je nejvíce navázaná na nevědomí,“ uvedla Orlová.

Člověk si tak i po dlouhá léta dokáže pamatovat konkrétní vůni, například chlorovanou vodu z bazénu, a pak si v dospělosti vzpomene na školní kurzy plavání.

„Právě s těmito poznatky se snažím pracovat na poli tvůrčího psaní. Napsala jsem na toto téma bakalářskou práci, vedla jsem několik seminářů a dnes s tím seznámím gymnazisty,“ vysvětlila absolventka historicko-literárních studií na pardubické univerzitě. Studenty tak v gymnaziální učebně českého jazyka čekalo praktické odpoledne. „Pokud básníci využijí pouze zrakové podněty, bude jejich psaní plošší, než když využijí i ostatní vjemy. A právě to zkoušíme,“ uzavřela Orlová.