Uvítacího drinku si u vstupu užívali především ti, kteří na Mír dorazili před začátkem výstavy retro snímků z dění v klubu v uplynulých letech a plakátů úspěšných koncertů.

Stovky jich budou rozprostřeny po stěnách klubu až do konce října.

Vernisáž uvedl Tomáš Ježek a než se o tři hodiny později rozezněly repro bedny v koncertním sále, návštěvníci korzovali klubem a nechávali se fotografiemi vtáhnout do vzpomínek let minulých.

„Je to jako bych se vrátil o dvacet let zpátky. Navíc jsem tady deset let vůbec nebyl. Dneškem se mi to všechno vrátilo. Potkávám tady kamarády, kteří sem chodili před dvaceti, pětadvaceti lety a připadá mi to jak teď. Ten čas sice uběhl, všichni jsme zestárli, ale přesto je to tady dnes supr," přiznal Deníku zakladatel klubu Mír Jiří Králík (59).

Podobný dojem má z akce také Pavel Štěrba (49).

„Je to výborné. Mám z toho dobrý dojem. Známých a kamarádů sem dorazilo opravdu hodně," naznačil Pavel Štěrba. Svůj názor doplnil také Radek Seidel (53). „Tady vůbec nejde o nějaké výročí, ale o to, že jsme se zase sešli, že se zase vidíme a pořád se máme rádi," naznačil rezolutně.

Nebýt Jirky, nebylo by tady nic

Opožděný příjezd Hudba Praha bandu posunul začátek série koncertních setů z 20. na 21. hodinu.

O to výživnější však bylo půl druhé hodiny trvající vystoupení Pražanů. Na pódiu je svým recesistickým proslovem přivítal konferenciér David Ondra (49).

„Sešli jsme se tady u příležitosti oslavy 25 let Míru. Když se podíváte na události v roce 1991 ve světě, zjistíte jak jsou proti tomu bezvýznamné. Například zánik Sovětského svazu, konec výroby trabantů nebo úmrtí české herečky Adiny Mandlové," zahlásil Ondra.

Pak už si našlapaný hradišťský Mír užíval skladeb Hudby Praha i někdejší Jasné Páky.

Následovalo seskupení Elektrická babí zem a úderem půlnoci se dostali ke slovu kroměřížští Nšoči.

Lídr a zpěvák kapely Pavel Knap pozval na pódium Jiřího Králíka, aby mu vysekl poklonu.

„Nebýt Jirky, nebylo by tady nic takového. Víťo ty to vidíš," zahlásil do mikrofonu a spolu s Jiřím Králíkem pozvedli oči i pivo ke stropu a pomyslně si připili se zesnulým Víťou Chromkem.

Poslední legendu, hradišťský Vynucený sex, která hudební produkce na Míru uzavírala, pustila Nšoči před řídnoucí publikum až ve 2 hodiny v noci.

Její koncert vyvrcholil krátce před třetí nad ránem, na prahu další existenční etapy Míru. Tak ať je plná obohacující energie, jako byla ta dosavadní.