Slavnostní zahájení doprovázelo představení nového znaku, který bude Muzeum Bojkovska do budoucna reprezentovat.
„Dlouhou dobu nesla naše instituce logo totožné se symbolem města, a všichni jsme věděli, že to není to pravé," uvedl ředitel muzea Tomáš Hamrlík.
Tvorby nového emblému se ujal Vratislav Špalek z reklamní agentury Bizmark. „Písmena B a M v logu značí nejenom název instituce, ale také kopce, které Bojkovice ze všech stran obklopují," vysvětlil Vratislav Špalek. Jeho návrh měl vedení muzea natolik zaujmout, že další už nebyly potřeba. „Snad nás i mrzelo, že jsme na něm neměli co kritizovat. Bylo by to pak dramatičtější," vtipkoval při zahájení Tomáš Hamrlík.
O kulturní vystoupení se v rámci Muzejní noci postarala skupina historického tance Vere Gratia, k poslechu zahrál na kytaru žák ZUŠ Bojkovice Andrej Hrubčo.
Návštěvníci mohli nahlédnout také do depozitářů, technického zázemí i expozic muzea, případně v historickém stylu posedět v čajově a kavárně U Staré lucerny.