„Komedie pojednává o velmi netradičním výběrovém řízení na post obchodního ředitele jedné velké nadnárodní firmy," prozrazuje režisér inscenace David Vacke a připomíná, že Slovácké divadlo je prvním v republice, které současnou španělskou hru uvedlo.

Konkurz podle Grönholma je hrou s nečekanou zápletkou. Hned v úvodu se totiž ukáže, že ne všichni účastníci výběrového řízení jsou skutečnými zájemci. Kdo je kdo, však není tak lehké zjistit, což vyvolává celou řadu napínavých situací.

„Myslím, že se nám podařilo diváky vtáhnout maximálně do děje, a to také netradičním prostorem scény, díky němuž vše sledovali z minimální vzdálenosti. Byli i na jevišti," říká před posledním představením Vacke. „Po pravdě jsem měl trochu obavy, jestli se v tom malém prostoru budu cítit dobře. Klaustrofobie se ale nekonala a moc jsme si to s kolegy užívali," dodává k tomu představitel jedné z hlavních rolí David Vaculík. Na otázku, čím hra oslovovala diváky, odpovídá režisér Vacke okamžitě.

„Všichni jsme pravidelně postaveni před otázku, co jsme ochotni udělat pro peníze či co nebo koho můžeme obětovat ve jménu úspěšné kariéry." Herci byli příběhem pohlceni. „Přál bych si, aby to divákům všechno došlo, aby zase nahlas řekli od plic, co si myslí o politicích, kteří se o lidi zajímají jenom před volbami, co si myslí o obsazování známých a kamarádů do vlivných funkcí, co říkají veřejným zakázkám, vypsaných v souladu se zákonem," přidává se k režisérovi emotivně Kamil Pulec. Herecký kvartet doplňuje ještě Martin Vrtáček a Tereza Novotná.

Česká premiéra komedie s prvky psychothrilleru byla uvedena na Malé scéně loni v říjnu. Autorem netradiční scény je Ivan Vacke, kostýmy vytvořila Šárka Bellanová, dramaturgem inscenace je Libor Vodička. A i když šlo o velmi úspěšný titul, z repertoáru odchází. Čtyři dny po derniéře, na kterou je ještě pár volných míst, ji totiž nahradí nová inscenace s názvem Oleana. (kaj)