„Milan maloval prvně olejem, když jeho otec zobrazoval na plátně bitvu u Lipan, byli to husité a rytíři ve zbroji," prozrazuje umělecké začátky autora výstavy jeho kamarád, fotograf František Janouš a dodává, že se Milan Bouda už na základní škole zúčastňoval soutěží umělecké tvořivosti.
Další kroky ale mladého Boudu vedou dle rozhodnutí jeho otce, do učení k řemeslu do České zbrojovky. V té době navštěvuje výtvarný kroužek při závodním klubu pracujících pod vedením akademického malíře Josefa Běhůnka. Po vyučení pokračuje na brodské průmyslovce.
„Tam vyzdobil třídu svými kresbami. Jednu z nich si dokonce zakoupil jeho profesor Petr Kasan. Šlo o Milanův první prodej. Utržil deset korun, což byly tehdy dvě vstupenky do brodského kina," doplňuje František Janouch.
Později stojí Milan Bouda také u zakládání místního Q studia Františka Chrástka, kde zpracovává grafické návrhy katalogů, plakátů a kalendářů. Po revoluci se v České zbrojovce dostává na místo vedoucího oddělení propagace, a stojí také za návrhy expozic pro tuzemské i zahraniční veletrhy a výstavy.
„V roce 1990 se stal spoluzakladatelem Sdružení výtvarných umělců moravsko-slovenského pomezí a od roku 2004 až doposud je jeho předsedou," popisuje František Janouch další Boudovu aktivitu.
Ten se v uplynulém čtvrtstoletí zúčastňuje téměř všech kolektivních výstav SVUMSP a pořádá také řadu autorských výstav. No a o kvalitách Boudových děl svědčí to, že se staly součástí řady soukromých sbírek nejen v tuzemsku, ale i v zahraničí, například v Tokiu či v Singapuru, grafikou je zastoupen také v Muzeu Andy Warhola v Medzilaborcích na východním Slovensku.